Felirat

Elektronikus feladójegyzék

Jelenleg papír alapú feladójegyzéket használ?
Levelei feladásához használjon elektronikus feladójegyzéket, és vegye igénybe kedvezményünket!

Mi az elektronikus feladójegyzék?

  • Az elektronikus feladójegyzék a felvételhez szükséges küldeményadatokat tartalmazó, kötött formátumú, xml kiterjesztésű adatállomány.
  • Kényelmes és gyors ügyintézést tesz lehetővé.
  • A levelek feladásakor jelentősen rövidül a postán eltöltött idő, hiszen ott már előzetesen rendelkezésre állnak a küldeményadatok.
  • Használatával átutalással fizető partnereink kedvezményben részesülhetnek.
 

Hogyan vehető igénybe?

EFJ_pic

1. Elektronikus feladójegyzék előállító program

Az elektronikus feladójegyzék előállításához szükséges kritériumokat a Műszaki specifikáció című dokumentum tartalmazza.

Várhatóan 2017. novembertől honlapunkon elérhető lesz díjmentes, webes elektronikus feladójegyzék készítő alkalmazásunk: a WEBEFJ, amely egy kattintással beküldi az elkészített adatállományt a postai fogadó rendszerbe.

A WEBEFJ előnyei:

  • címzéstámogatás (leellenőrizhető a címek helyessége a beépített adatbázis segítségével)
  • könyvelt és közönséges levelek esetében egyaránt bontott címadatok megadására alkalmas
  • ideális megoldás kis forgalmú feladók részére

A WEBEFJ alkalmazásunk elérhetőségéig két megoldás közül választhat:

A) Egyedi fejlesztésű programot készít

  • A Műszaki specifikáció alapján készítse el az elektronikus feladójegyzéket előállító programot.
  • Ellenőrizze le, hogy a program megfelelően működik-e a Műszaki specifikációban található XSD kontroll állomány használatával.
  • Küldje be az állományt bevizsgálásra a bevizsgalas@posta.hu e-mail címre.
  • Sikeres bevizsgálást követően Tanúsítványt állítunk ki, a program használható.

B) Kész programot vásárol

  • Bevizsgált, tanúsított program vásárlása közvetlenül a szoftverfejlesztő cégektől: Postaktív Kft., GreenDoc Systems Kft., APS Szoftver, e-Corvina Kft., Saldor Bt.

 

2. Elektronikus feladójegyzék beküldése

Az elektronikus feladójegyzék beküldésére két megoldás közül választhat:

A) Központi e-mail címre küldés

  • 10 Mbyte mérethatárig a feladási adatokat elküldheti az efeladas@posta.hu központi e-mail címre.
  • Beküldést követően automatikus rendszerüzeneteket küldünk:
       • az állomány befogadásáról (tartalmazza a jegyzék azonosítót a küldemények feladásához)
       • hibás feladójegyzék esetén a hiba okának leírásával
       • visszaküldjük a felvett küldemények adatait tartalmazó xml fájlt

B) FTP szerveren keresztüli eljuttatás

Ideális megoldás abban az esetben, ha a beküldéshez biztonságos és titkosított csatornát használna, illetve ha olyan nagy feladásai vannak, hogy az xml fájl mérete már indokolttá teszi.
További információért keresse személyes értékesítőjét vagy ügyfélszolgálatunkat.

A beküldéssel kapcsolatos egyéb technikai jellegű kérdésekben a „Technológiai útmutató a levélküldemények feladásához használható elektronikus feladójegyzék igénybevételéhez” című dokumentum nyújt további segítséget.

 

3. Elektronikus feladójegyzék használatának előnyei

Sikeres bevizsgáltatást, vagy vásárlást követően használja ki a program nyújtotta kényelmi előnyöket:

  • gyors ügyintézés
  • kényelmes, online adatátadás
  • opcionális elektronikus hitelesítés
  • környezetbarát, papírmentes adminisztráció
  • meghatározott szolgáltatásokhoz feladási díjkedvezmény

 

4. Kedvezmény igénybevétele

  • Az elektronikus feladójegyzék használatért 1% kedvezményt biztosítunk a hivatalos irat és a könyvelt levelekhez kapcsolódó többletszolgáltatások díjából.
  • 2017. szeptember 1-jétől plusz 2%-ot kaphat, amennyiben a könyvelt levélküldeményei címadatait bontottan (külön-külön mezőben feltüntetve az irányítószámot, település nevét, közterület nevét, közterület típusát, a házszámot, lépcsőházat, emeletet, ajtót) küldi be az adatállományban.
  • Szintén ettől az időponttól kezdve 1% kedvezményt adunk, ha a közönséges (nem könyvelt) levelek esetében is bontott formátumban kapjuk Öntől a címadatokat.*

* A tájékoztatás nem teljes körű, az üzleti kedvezmény feltételeiről és igénybevételével kapcsolatosan érdeklődjön személyes értékesítőjénél, vagy ügyfélszolgáltunkon.

 

További információk

2017. május 1-jétől a feladáshoz szükséges, valamint a felvételt követően kiadott, összes adatot tartalmazó adatállomány szerkezete megváltozott, egy egységes szerkezetű egystruktúrás xml állományt támogatunk a továbbiakban. Az egystruktúrás adatállományban – akár könyvelt küldeményről, akár közönséges küldeményről legyen szó - lehetősége van bontott címadatok megadására (külön mezőben feltüntetve az irányítószámot, település nevét, közterület nevét, közterület típusát, a házszámot, lépcsőházat, emeletet, ajtót stb.)

Az adatállományok e-mailben történő fogadása már nem csak az Országos Logisztikai Központban, hanem szélesebb körben, valamennyi megfelelő informatikai ellátottsággal rendelkező postahelyen és a Logisztikai Üzemekben is támogatott. A postahelyek informatikai ellátottságát a PSZ ÁSZF Kapcsolódó információk Postai szolgáltatóhelyek T oszlopában ellenőrizheti.