Csomagautomata fejléc

 

CSOMAGAUTOMATA

0-24 átvétel!

Bankkártyás fizetés!

Forgalmas helyeken országszerte!

A legmodernebb csomagátvételi mód!

Mi az a csomagautomata?

Bankautomaták, jegyautomaták, csokiautomaták... a világ egyre kényelmesebbé válik.

2014-ben a Magyar Posta egy új megoldással járult hozzá ehhez!
Az ország több tucat pontján, városok forgalmas helyein korszerű csomagautomatákat helyeztünk ki.

A Csomagautomaták lényegében egy képernyővel ellátott kezelőfelületből és különböző méretű rekeszekből állnak, amelyek a csomagokat rejtik.
A Csomagautomatáknál az átvétel gyors – a kapott kód és saját telefonszámunk megadásával máris hozzáférünk rendelésünkhöz.
Ezenkívül napi 24 órában állnak rendelkezésünkre.

Nem kérdés – ez a jövő, és hazánkban is rohamosan el fog terjedni a Csomagautomaták használata.

Keresse a legmodernebb átvételi módot kedvenc webáruházaiban!

Csomagátadó pontok

Miért kényelmes?

Az automaták a nap 24 órájában, országszerte hozzáférhetőek.

Az átvétel miatt nem kell kitérőt tennie, hiszen a Csomagautomaták többségét bevásárlóközpontoknál, forgalmas helyeken találja, amerre egyébként is jár.
Nézze meg a térképen, hogy Önnek melyik esik útba!

Egyszerűen és gyorsan átveheti, amit rendelt, és néhány gombnyomással hozzáférhet csomagjához.
Nézze meg, hogyan működik!

Az automata diszkrét megoldást kínál: nem kell munkahelyére vagy otthonra rendelnie.

Hogyan működik?

Gyakran ismételt kérdések

A csomagautomatákról általában

Mi az a Csomagautomata?

2014 tavaszától az országszerte kihelyezett Csomagautomatákból is átveheti webes rendelését néhány gombnyomással, kényelmesen. A rendelés során kiválaszthatja, melyik automatába szállítsuk ki a csomagot.

Hogyan rendelhetek Csomagautomatára?

Webáruházi vásárlásnál válassza a Csomagautomata szállítási módot! Hogy melyik webáruházaknál tudja már biztosan elérni ezt a csomagátvételi módot? Kattintson a HONNAN menüpontra!

Hogyan vehetem át a rendelésem?

SMS-ben és e-mailben értesítjük arról, hogy megérkezett a csomagja és megküldjük az átvételi kódját. Az automata érintőképernyőjén megadja a kapott kódot és telefonszámát, és már ki is nyitotta a megrendelését tartalmazó rekeszt. Ha csomagját árufizetéssel (utánvételesen) adta fel, az automata bankkártya terminálján tudja rendezni az áru összegét. A rekesz a bankkártyás fizetés után nyílik.

Kik használhatják a Csomagautomatákat?

Az automatákat bárki használhatja, egyéni ügyfelek és vállalkozások egyaránt. Szerződéses csomagfeladók a személyes értékesítőjüktől kaphatnak további információt.

Hol vannak Csomagautomaták?

A térképet itt találja.

Külföldön mennyire váltak be a Csomagautomaták?

A világ számos országában működik már csomagautomata-hálózat, népszerűségük és számuk folyamatosan növekszik. Németországban például már 2500 automata érhető el.

Milyen gyorsan kapom meg a rendelésemet?

Ha a webáruház összekészíti a megrendelt árucikkeket és a csomagot átadja a postának szállításra, a csomag a feladás napját követő 2. munkanapon (ha a webáruház 1 munkanapos szállítási időt jelölt meg, akkor a feladást követő munkanapon) megérkezik a Csomagautomatába, melyről elektronikus értesítést küldünk.

Mennyire van biztonságban az automatában a csomagom?

A csomagok biztonságát mechanikus és elektronikus biztonsági elemek is védik, a rekeszek beázásbiztosak (de érdemes figyelembe venni, hogy nem hűtöttek, és nem fűtöttek). Az automaták kültériek, forgalmas helyeken állnak. A biztonságos csomagátvételt kamerás megfigyelőrendszer és automatikus működésű megvilágítás garantálja.

Nem veszélyes éjszaka az automaták használata?

A Csomagautomaták saját megvilágítása jól láthatóvá teszi az automata környezetét. Emellett – az ATM-ekhez hasonlóan – a küldemények átvétele során videófelvétel készül, ami indokolt esetben felhasználásra kerülhet.

Milyen rendszerességgel töltik fel az automatákat?

Naponta kétszer kerül rá sor.

Mi történik, ha a Csomagautomatában nem lesz szabad rekesz?

Ha a reggeli feltöltéskor nem is fér be a küldemény az automatába, a délutáni felkereséskor már valószínűleg lesz felszabadult rekesz. Ha mégsem, akkor telefonon egyeztetünk Önnel, hogy milyen más kézbesítési mód áll rendelkezésre. Választható megoldások: következő napi automatás kézbesítés; házhoz kézbesítés (ami történhet a munkahelyre is); PostaPonti, vagy MOL PostaPonti kézbesítés.

Egy rekeszben lehet több csomag?

Nem, minden rekesz csak egy csomagot tartalmazhat.

Csomagfeladás

Hogyan küldhetek csomagot Csomagautomatára címezve?

Csomagautomatára MPL Üzleti csomag és MPL Netcsomag címezhető. MPL Üzleti csomag automatára történő feladása címiraton a címzett és az automata címének feltüntetésével kezdeményezhető. Az automaták címeit itt találja. A címzett értesítéséhez e-mail cím és SMS fogadására alkalmas telefonszám megadása szükséges. A Netcsomag feladásához szükséges címiratot az online címiratkitöltő alkalmazással készítheti el. Itt is ügyeljen a címzett adatainak pontos megadására!

Küldhetek csomagot Csomagautomatára címezve „címzett fizet” szolgáltatással?

Jelenleg ez a szolgáltatás nem elérhető az automatára címzett csomagok esetében.

Csomagautomatánál szeretném feladni a csomagomat. Lehetséges ez?

Igen, a rendkívül időtakarékos és korszerű szolgáltatásunk már november óta elérhető. További részletek itt.

Hogyan adjak fel csomagot Csomagautomatánál?

Az automatán keresztüli feladáshoz online címiratot kell készíteni weboldalunkon ( ITT).

A regisztrációmentes címiratkitöltés után egy 8 jegyű feladási kódot kap e-mailben. A kód megadását követően az automata kinyomtatja az öntapadós címiratot. Ezt ragassza fel a csomagjára, majd a címirat vonalkódját olvastassa le az automatával. A képernyőn megjelenő rekeszek közül érintéssel választhatja ki az Önnek megfelelőt.


A feladás díját bankkártyával fizetheti ki, a kiválasztott rekesz a fizetést követően nyílik és a csomag máris elhelyezhető a rekeszben.
Minden rendben volt? Nyomjon egy „OK”-t, és már nyomtatja is az automata a feladási bizonylatot.

Szeretném elkészíteni a címiratot. Hol találom a kitöltő programot?

A címiratkitöltő program a posta.hu weboldalon is elérhető, de az alábbi linkről közvetlenül indítható: https://webcik.posta.hu/bejelentkezes.aspx

Több csomagot szeretnék feladni. Ha belefér, tehetem őket egy rekeszbe?

Nem, a csomagokat külön rekeszekbe szükséges helyezni.

Meddig kell feladnom a csomagom az automatánál ahhoz, hogy másnapra biztosan eljusson a címzetthez?

Ha 1 munkanapos időgaranciát választott és délután 2 óráig bekerül csomagja az automatába, a következő munkanapon biztosan megkapja a címzett.

Hogyan tudom kifizetni a feladás díját?

A címiraton szereplő feladási díjat az automatánál rendezheti, bankkártyával. A díj megfizetése vásárlásnak minősül.

Kihez fordulhatok, ha nem nyílik ki az automata?

Ez a helyzet nem fordulhat elő, ha az e-mailben kapott feladási kódot megadta és a címirat vonalkódját beolvastatta az automatánál, majd kifizette a feladás díját. Ha mégis, a problémát az ügyfélszolgálat felé kell jelezni, a képernyőn található ’Segítség’ menüpont érintésével, vagy ha kényelmesebb telefonálni, hívja munkatársainkat a 06-1-421-7282-es számon!

Kérhetek számlát a feladásról?

Az automata feladási bizonylatot nyomtat, számlát nem. Ha fontos, hogy a fizetéskor számla készüljön a feladásról, a csomagot a postákon érdemes feladnia.

Lehetséges-e, hogy a címzett helye a feladás helye legyen? (elhelyezem az automatában, és szeretném, ha a címzett ugyanott venné át)

Igen. Ebben az esetben a csomagot legkorábban másnap veheti át a címzett az automatából.

Mi történik, ha feladáskor az automatában nem lesz szabad rekesz?

Az automatákat a nap folyamán többször ürítik, így ez nem fordulhat elő. Ha véletlenül mégis ilyen helyzettel találkozna, a feladást későbbi időpontban érdemes megpróbálnia.

Más kérdésem van.

Ha egyéb kérdése adódna, 0-24 órás ügyfélszolgálatunk készséggel nyújt segítséget Önnek!
Az automatánál jelezheti kérdését a képernyőn található ’Segítség’ menüpont érintésével. Ha telefonon szeretne kérdezni, hívja a 06-1-421-7282-es telefonszámot!

Csomagok jellemzői

Mit rendelhetek, és mit küldhetek Csomagautomatára?

Bármilyen olyan tárgyat/árucikket, amelynek feladását törvény vagy a posta általános szerződési feltételei nem tiltják, és melynek méretei a becsomagolást követően sem haladják meg az 50x31x35 cm-t és a 20 kg-ot. Az áru értéke és az árufizetés (utánvétel) összege maximum 200 000 Ft lehet.

Azt olvastam, hogy az automatába címezhető csomag maximális mérete 50x31x35 cm lehet. Feladhatok 40x40x6 cm-es csomagot?

Sajnos nem. A Csomagautomata rekeszméretei adottak, hiába rövidebb két oldal is a maximum értékektől, 40 cm-es oldalmérete miatt ez a csomag nem férne be az automata rekeszébe.
Javasoljuk, hogy válassza a hasonlóan rugalmas MOL PostaPonti vagy postai csomagátvételt! További részletek itt: www.postapont.hu

Hogyan követhetem a csomagot?

A csomag útja a ragszám megadásával követhető nyomon a honlapunkon.

A webáruház jelezte, hogy 210 000 Ft értékű csomagomat nem adhatja fel Csomagautomatára. Miért?

Jelenleg az automatára feladható csomagok értéke nem haladhatja meg a 200 000 Ft-ot, de lehetősége van PostaPontra kérni megrendelését.

A rendelésem összegét csak átvétel után szeretném az automatánál kifizetni. Lehetséges ez?

Igen, a Csomagautomatára rendelt áru díját átvételkor kártyával tudja rendezni az automatánál.

Csomagok ÁTVÉTELE

Honnan tudom meg, hogy megérkezett a csomagom az automatába?

SMS-ben és e-mailben küldünk Önnek értesítőt, amely tartalmazza az egyedi átvételi kódot is (ezt ne ossza meg senkivel!).

Hogyan vehetem ki a csomagomat az automatából?

A csomag kivételéhez mindössze az SMS-ben és e-mailben kapott kód és a telefonszám megadására van szükség az automata érintőképernyőjén. Csak egy pillanat az egész! Ha az áru összegét nem rendezte korábban és csomagját árufizetéssel (utánvételesen) adta fel, rekesze a kártyás fizetés után nyílik!

A Csomagautomatára címzett csomagomat átveheti más személy is?

A kódot csak a címzett részére küldi el a posta, amennyiben ezt és a hozzá tartozó telefonszámát más személy tudomására hozza, természetesen igen (a működési elv az ATM-hez hasonló).

Úgy láttam, hogy a Csomagautomata elég magas. Alacsony / gyenge ügyfél el sem éri a magas rekeszeket / nem tudja kivenni a fenti csomagot.

Rendelésnél lehetőség van könnyített hozzáférésű rekesz igénylésére. Ilyenkor a csomagok 130 cm alatti rekeszekből vehetők át.

Mennyi időm van a csomag átvételére?

A csomagokat 2 munkanapig tároljuk az automatában.
Ha a rendelkezésre álló idő alatt nem tud érte menni, újabb SMS-ben elküldjük, hogy a csomagot hol veheti át a webshop által előzetesen megadott 5 vagy 10 napos őrzési időn belül.

A webáruház oldalán látom, hogy Csomagautomatába is rendelhetem a csomagom, a szállítási díj is kedvezőbb. Nem bonyolult az átvétel?

Az automata használata nagyon egyszerű. Forgalmas, jól megközelíthető helyeken telepítettük őket. Ha az átvétel során probléma adódik, ügyfélszolgálatunk készséggel áll ügyfeleink rendelkezésére.

Szükségem lesz a személyi igazolványomra az átvételhez?

Nem, a telefonszám és az azonosító kód megadása után kinyílik az automata rekesze.

Mozgássérült vagyok. Látom, hogy az automata néhány rekesze magasan van. Mi történik, ha a csomagomat egy ilyen rekeszbe teszik?

Megrendeléskor mindenképpen jelezze a webáruháznak, hogy könnyített elérésű rekeszbe küldje majd a csomagot!

Honnan tudom, hogy egy plázán belül hol található az automata?

Az automaták pontos helyét táblázatos listánk tartalmazza, megtekintéséhez kattintson ide!

Az én lakóhelyemen nincs automata. Van más lehetőségem?

Csomagját átveheti MOL kutakon vagy postán is, ha a webáruház oldalán megrendeléskor a PostaPonti csomagátvételt választja!

Mi történik, ha nem veszem át a csomagot az SMS-ben / e-mailben megadott határidőn belül?

Ha a rendelkezésre álló idő alatt nem tud a csomagjáért menni, újabb SMS-ben elküldjük, hogy melyik közeli postán és meddig veheti át rendelését. Az átvételre 5 vagy 10 munkanapja van, aszerint, hogy feladáskor a webshop milyen őrzési időt választott a csomaghoz.

Van-e tárolási díj, ha a csomagot végül nem az automatából veszem át, hanem a postán?

Nincs tárolási díj, csomagját további díjfizetés nélkül veheti át a közeli postán.

PROBLÉMAMEGOLDÓ

Szeretnék Vateráról rendelni, de nem enged Csomagautomatára címezni. Mi lehet az oka?

Kérjük ellenőrizze, hogy az alábbi adatokat megadta-e:

  • Címzett telefonszáma és e-mail címe
  • Küldemény súlya (max. 20 kg, ezt meghaladó súly esetén nem lehet Csomagautomatát választani)
  • Küldemény méretei (max. 50x31x35cm, ezt meghaladó méret esetén nem lehet Csomagautomatát választani)
  • Áru értéke (max. 200 000 Ft, ezt meghaladó érték esetén nem lehet Csomagautomatát választani)
  • Árufizetés összege (max. 200 000 Ft, ezt meghaladó összeg esetén nem lehet automatát választani)
  • Címzett helységnév (csak olyan várost adhat meg, ahol működik Csomagautomata, amennyiben más települést ír be, inaktív marad a Csomagautomata szállítási mód)

Reggel még nem kaptam értesítést csomag érkezéséről. Már csak holnap várható, hogy átvehetem a rendelésemet?

Nem feltétlenül. Az automatákat a kézbesítők naponta két alkalommal keresik fel. Elképzelhető, hogy a délutáni feltöltéskor kerül csomagja az automatába.

Miért nem kaptam értesítést a csomag érkezéséről?

Az értesítést a feladáskor kapott e-mail címre és telefonszámra küldjük. Az értesítés hiányának oka a megadott adatok pontatlansága lehet. Kérjük, ellenőrizze, hogy megfelelőek-e a megadott adatok! Ha ez történt, és Ön rendszeresen vásárol a megadott webáruházból, érdemes a regisztrációnál megadott adatait is javítani, így megelőzheti a későbbi problémákat.

Mit csináljak, ha a Csomagautomata nem működik, és nem tudom átvenni a csomagom?

Ha hibás automatával találkozik, jelezze ügyfélszolgálatunknak a 06-1-421-7282-es telefonszámon!

Mi történik, ha nincs a csomag az automatában?

Ha SMS-t kapott a csomagja érkezéséről és az automatánál az adatokat zöld pipával jóváhagyta, ez a helyzet nem fordulhat elő. Ha mégis, jelezze a problémát az ügyfélszolgálat felé a képernyőn található ’Segítség’ menüpont érintésével!

Mi történik, ha a küldemény tartalma nem egyezik meg azzal, amit rendeltem?

Ha ilyen előfordul és a csomag adatai (azonosító, címzett, feladó) egyébként helyesek, a problémát a feladó (webshop) felé kell jeleznie!

Más problémám van.

Ha egyéb problémája adódna, 0-24 órás ügyfélszolgálatunk készséggel áll rendelkezésére!
Az automatánál jelezheti kérdését a képernyőn található ’Segítség’ menüpont érintésével. Ha telefonon szeretne kérdezni, hívja a 06-1-421-7282-es telefonszámot!