Nki_csomagmegoldasok_promo

 

  Nemzetközi EMS
gyorsposta
MPL Europe Standard Európa+ csomag Nemzetközi
postacsomag
Célországok Világszerte EU Európa Világszerte
Gyorsaság (munkanap) Európa: 1-3
Európán kívül: 3-6
2-4 EU: 2-5
EU-n kívül: 3-7
4-11
Csomagolás      
Háznál történő felvétel      
Online címirat készítés
Díjmentes értékbiztosítás  
Nyomkövetés
Terjedelmes      
Törékeny       ✔ *
Utánvétel     ✔ * ✔ *
Tömeghatár 30 kg 31,5 kg 30 kg 20 kg

* Célországtól függően

Dijkalkulatorikon

Díjkalkulátor

Csomagikon

Csomagcímzés

Nyomkovetesikon

Nyomkövetés

Csomagolasi_ikon

CSOMAGOLÁSI ÚTMUTATÓ

Gyakran ismételt kérdések

Csomagot Várok Nyomkövetés Csomagot adtam fel Vámkezelés

 

Csomagot várok

Hányszor próbálják meg kézbesíteni a külföldről érkező küldeményeket, és hány napig őrzik őket a postán?

Az EMS és MPL Europe Standard szolgáltatással érkező csomagokat két alkalommal, a többi küldeményt egyszer visszük ki díjmentesen a címzésben megadott címre. Azt követően a cím szerint illetékes letéti postán vehetőek át 10 munkanapig. A levélküldeményként feladott árutartalmú küldeményekről csak értesítést kap a címzett és a letéti postán veheti át.

Visszakérhető-e a küldemény a 10 napos őrzési idő lejárta után?

Amennyiben a Nemzetközi Posta Kicserélő Központunk még nem fordította vissza a küldeményt, külön díjért kérhető ismételt kézbesítés.

Indíthatok-e címzettként kerestetést a küldeményre? Mit tudok tenni, hogy mindenképp megkapjam a küldeményt?

A nemzetközi megállapodások értelmében a küldemény kézbesítéséig a feladó tulajdonát képzi, így ő kérheti annak kerestetését.

Mennyi ideig tart a küldeménykerestetés?

A hatályos jogszabályok értelmében a vizsgálatra alapvetően 30 nap áll rendelkezésre, ami nemzetközi küldemények esetében egy alkalommal, további 30 nappal meghosszabbítható.

Miért csak értesítőt kaptam a külföldről érkezett levelemről? Miért nem próbálták kézbesíteni?

A 2017. április 8-án hatályba lépett 81/2017. Korm. rendelet értelmében a Posta a 324 × 229 × 24 mm-t meghaladó méretű, nem könyvelt küldemények kézbesítésének címhelyen történő megkísérlését mellőzheti. Az ilyen küldemények átvételét a Magyar Posta a levélszekrényben hátrahagyott értesítőn megadott postán biztosítja.

Ezzel szemben a nyomkövetés szolgáltatással feladott küldeményeket minden esetben kivisszük a címzésben szereplő címre. A nemzetközi küldeményforgalomban állandó jelenség, hogy az alacsony postázási költséget, vagy ingyenes szállítást jelző webáruházak jellemzően nem csomagként postázzák a rendelt árut, hanem úgynevezett nemzetközi közönséges levélként, amelyekhez nem társul részletes nyomkövetés és időgarancia.

A nyomkövetésben sikeres kézbesítést látok, de nem kaptam meg a küldeményt.

Ennek több oka is lehet. Előfordulhat, hogy rossz azonosítót kapott a feladótól és ez valójában nem az Ön küldeménye. Valamint az is lehetséges, hogy a megadott címen azt valóban átvették. Javasoljuk, kérdezze meg családtagjait, munkatársait, portaszolgálatot, recepciót. Postafiókkal rendelkező cégek esetében a cég nevére és/vagy címére érkező küldeményeket postafiókhoz rendelik, a cég arra jogosult képviselője veheti át.

Hogy tudhatom meg, hogy ki vette át a küldeményt, ha látom a sikeres kézbesítést, de nem én voltam az átvevő?

Először próbáljon meg a címen lakóktól érdeklődni, vagy céges cím esetén a portaszolgálaton, munkatársaktól. Amennyiben nem jár sikerrel, úgy külön díjért adatszolgáltatás kérhető bármely postán.

Sok dolgot rendeltem. Mi a teendő, ha nem tudom pontosan, mi az aktuálisan érkezett küldeményem tartalma?

A postaimport@posta.hu -ra küldött e-mailben nyilatkozhat arról, hogy a fenti okra tekintettel hozzájárul a küldemény felbontásához.

Mennyi idő, amíg továbbítják a repülőtérről a beérkező küldeményt?/Mennyi idő múlva kapom meg?

EU-ból érkező küldemények esetén átlagosan 1-2 munkanap; EU-n kívülről érkező küldemények esetében a vámhivatal kiemelt ellenőrzése miatt hosszabb időt is igénybe vehet.

Hova érkezik a küldemény, amikor beérkezik Magyarországra? Milyen pontokon megy keresztül, mire odaér a címre?

A repülőtérről a Nemzetközi Posta Kicserélő Központba érkezik minden külföldről beérkező küldemény. Azt követően a területileg illetékes logisztikai üzembe, illetve kézbesítő postára továbbítjuk.

Átvehetem a küldeményem mielőtt a kézbesítő postára ér?

A szállítási útvonal megszakítására sajnos nincs lehetőség.

Mi a teendő, ha csomagot várok külföldről és nem érkezett meg Magyarországra?

Javasoljuk egyeztessen a feladóval, mivel a feladóvevény segítségével ő tud kerestetést indítani.

Nem találom a küldeményazonosítót a posta.hu-n a nyomkövetésben, pedig már meg kellett volna kapnom a küldeményemet.

Ha a posta nyomkövetése nem fogadja be az azonosítót, akkor valószínűleg nem a posta szállítja. (Ez esetben a GLS.)

GM-el kezdődő küldeményazonosítóval rendelkezem, a nyomkövetés szerint már beérkezett a küldeményem az országba, mégsem kaptam meg. Mit tudok tenni?

Ezek a küldemények Magyarországon belül sajnos nem nyomon követhetőek. Ha megérkezik, levélszekrény útján kézbesítjük.

Nyomkövetés

Hogyan tudom nyomon követni a nemzetközi küldeményemet, ha nem ajánlott szolgáltatással lett feladva?

Az ajánlott szolgáltatás nélküli, vagyis nem regisztrált küldemények nem nyomon követhetőek.

Milyen azonosítójú küldemények követhetőek nyomon a Magyar Posta oldalán?

A postai azonosítószámok jellemzően 2 betűvel kezdődnek (CA-CZ, RA-RZ, LA-LZ, EA-EZ tartományban), ezt követi 9 számjegy, majd a végén ismét két betűjel, ami a küldő országot azonosítja. Németországból érkező csomagok esetében előfordulhat 12 karakterből álló számsor.

Miért nem található a Posta nyomkövetésében az a küldemény, amely más oldalon igen?

Küldeményének kézbesítését nem a Magyar Posta végzi, vagy Magyarországra nem regisztrált küldeményként érkezik. Egyre több webáruház kínál saját üzemeltetésű nyomkövetést, amelyek azonban függetlenek a postaitól, éppen ezért nem egyeznek meg a postai értelemben vett nyomon követett szolgáltatással.

Mit jelentenek pontosan az egyes státuszok a nyomkövetésben?

Célországba elküldve: továbbítva a célország felé

Célországba megérkezett: a küldemény a célország kicserélő központjába érkezett

Célországban feldolgozva: a Nemzetközi Posta Kicserélő Központban feldolgozásra került, továbbítani fogják kézbesítésre

Belföldi feldolgozásra továbbítva: a küldemény rövidesen, várhatóan másnap megérkezik a címzetthez

Sikertelen kézbesítés: próbálták a csomagot átadni a címzésben megjelölt címen, azonban az valamilyen oknál fogva sikertelen volt

Kézbesíthetetlen: a cím vagy címzett nem azonosítható a megadott címen

Indító nemzetközi feldolgozóközpontba érkezett: vissza lesz küldve a feladónak

Sikeres kézbesítés: címhelyen vagy postán kézbesítésre, átvételre került

Postán átvehető, letétbe helyezve: sikertelen kézbesítés után a postára visszavitte a kézbesítő, ott átvehető küldeményazonosítóval és személyigazolvánnyal, vagy a papíralapú értesítővel

Vámköteles küldemény NAV regisztráció: vámkezelés alá vonták a küldeményt

Adatbekérés a vámkezeléshez: vámkezeléshez kapcsolódó dokumentumok kitöltése szükséges

Megküldött dokumentumok feldolgozása: elfogadták a beküldött dokumentumokat és megkezdték a vámkezelést

Milyen küldemények esetében nincs információ a Magyar Posta nyomon követésében?

Egyes országokból nem csak a Magyar Posta vesz át küldeményeket, hanem más szolgáltatók is.

Az Egyesült Királyságból érkező csomagokat olykor a GLS veszi át. Az ő azonosítójuk RL kezdetű és GB végződésű.

Ausztriából (esetenként Szlovéniából, Szlovákiából vagy Romániából) érkező küldeményeket a Trans-O-Flex is szállít. Az ő azonosítóik általában CA kezdetűek és AT végződésűek, vagy 3SRNG32 formátumúak, vagy esetenként hosszú számsor jellemzi őket.

Franciaországból érkező küldeményeket gyakran a DPD szállítja. Az ő azonosítóik CC-vel kezdődnek és FR-rel végződnek.

A 9 számjegy + WW azonosítójú küldemények a TNT-hez tartoznak.

Z kezdetű 18 karakteres azonosítóval rendelkező küldeményeket a UPS kezeli.

Csomagot adtam fel

Mit tudok tenni, ha nem érkezett meg a küldeményem a külföldi címzetthez?

Ön, mint feladó tud kerestetést indíttatni a feladóvevény bemutatásával személyesen postán vagy ügyfélszolgálati elérhetőségeinken a feladóvevény másolatával, valamint a küldemény tartalmának és fizikai jellemzőinek (pl. méret, súly, szín, csomagolás módja) részletes megadásával.

Hogyan tudok címet módosítani vagy visszakérni a külföldre kiküldött küldeményemet?

„Feladó utólagos rendelkezése” nyomtatvány kitöltésével, külön díjért kérhető módosítás. Nemzetközi EMS szolgáltatás esetében díjmentes, elegendő az ügyfélszolgálattal történő e-mailes kapcsolatfelvétel a feladóvevény másolatának megküldésével.

Vámkezelés

Magánszemélyként külföldről rendeltem. Mit kell tennem akkor, ha SMS-értesítőt kaptam arról, hogy vámköteles küldeményem érkezett?

Kérjük, hogy menjen fel a vámkezeléssel kapcsolatos oldalunkra, olvassa el a Magánszemélyek részére szóló tájékoztató levelünket. Ennek értelmében töltse le az „Egyszeri import vámkezelési megbízás” című dokumentumot és a kitöltött adatokkal küldje meg a postaimport@posta.hu e-mail-címre.

Mi a teendő, ha magánszemélyként már elküldtem e-mailben a vámkezelési megbízást, és most levélben is megkaptam?

Automatikusan kiküldésre kerülnek a nyilatkozatok. Ha Ön már előbb beküldte a kért dokumentumokat, akkor figyelmen kívül hagyhatja a vámtól kapott ajánlott levelet.

Ajándékküldemény esetében is ki kell töltenem a vámkezelési nyilatkozatot?

Ilyen esetben elegendő, ha erről a feladó vagy a címzett nyilatkozik; amelyben a feladót, címzettet, tartalmat és a küldemény értékét is meg kell jelölni.

Ha megküldtem a vámkezelési nyilatkozatot, és kaptam automatikus visszaigazoló e-mailt, van-e még valamilyen teendőm?

Ha minden bekért információt továbbított a korábban megadott e-mail címre, úgy további teendője nincs, a vámkezelés végeztével továbbítják küldeményét a kézbesítő hivatalhoz. Javasoljuk, kísérje figyelemmel küldeménye útját a https://www.posta.hu/nyomkovetes/nyitooldal oldalunkon. Amennyiben a vámkezelést végző kollégák úgy ítélik meg, hogy valami hiányzik, esetleg nem helyesen került kitöltésre a nyilatkozat, úgy értesíteni fogják Önt e-mailben.

Megküldtem a vámkezelési nyilatkozatot, és kaptam automatikus visszaigazoló e-mailt, van-e még valamilyen teendőm?

Nincs, a türelmét kérjük. Értesíteni fogja Önt a Postai Vámügynökség e-mailben, amennyiben hiánypótlást kell benyújtania, vagy nem megfelelő valamelyik beküldött dokumentum.

Rendeltem egy 10 euró értékű küldeményt külföldről, vámkezelés alá fog ez esni, vagy sem?

Rendelt áruk esetében 22 euró felett esik vámkezelés alá a küldemény, amelybe beleszámít a szállítási költség is. Szúrópróbaszerűen azonban eshet átvilágítás alá. Valós értékkel kapcsolatosan felmerülő kétség esetén pedig a vámtiszt jogában áll vámvizsgálat alá vonni a küldeményt.

Mikor vámköteles egy küldemény?

Ha EU-n kívülről érkezik, akkor akár szúrópróbaszerűen is vámkezelés alá vonhatják a küldeményeket. Rendelt küldemény esetében 22 euró alatt vámmentes, 22-150 euró között 27% áfa terheli, efölött pedig áfa és kereskedelmi vámtarifa ami 2-12% közé eshet. Ajándékküldemény esetében 45 euró alatt vámmentes, 45-150 euró alatt 27% áfa terheli. 150 euró felett pedig áfa és 2,5% kereskedelmi vámtarifa.