fixpostapont_promo
Dijkalkulatorikon

Díjkalkulátor

Csomagikon

Csomagcímzés

Nyomkovetesikon

Nyomkövetés

Csomagolasi_ikon

CSOMAGOLÁSI ÚTMUTATÓ

Termékjellemzők /
Termék neve
MPL Postacsomag MPL Üzleti Csomag MPL Netcsomag Belföldi EMS
Tömeghatár max 20 kg -max 40 kg
- Postán maradóként max 30 kg
- Csomagautomatára és
PostaPontra címezve max 20 kg
max 20 kg max 20 kg
Mérethatár legkisebb:
- 120x175 mm
legnagyobb:
- hosszúság
2 000 mm
- összmérete
3 000 mm
legkisebb:
- 120x175 mm
legnagyobb:
- hosszúság
2 000 mm
- összmérete
3 000 mm
legkisebb:
- 120x175 mm
legnagyobb:
- 500x310x350 mm
(alakja kizárólag
téglatest lehet)
legkisebb:
- 110x220 mm
legnagyobb:
- hosszúság
2 000 mm
- összmérete
3 000 mm
Jellemző átfutási idő
(munkanap)
2 1 1 másnap 9, 12 h
Időgarancia
(munkanap)
nincs 1 1 1

 

Többletszolgáltatás /
Termék neve
MPL Postacsomag MPL Üzleti Csomag MPL Netcsomag Belföldi EMS
Árufizetés  
Címzett fizet  
Délutáni kézbesítés      
E-előrejelzés    
E-értesítés    
Értéknyilvánítás
Háznál történő felvétel  
Ismételt kézbesítés egyeztetett
napon vagy egyeztetett időpontban*
 
Ismételt kézbesítés új címre*  
Kétszeri kézbesítési kísérlet  
Kézbesítési igazolás      
Meghatározott napi kézbesítés      
Nyomkövetés  
Postai lezárás
Riportrendszer      
Saját kézbe      
Szombati kézbesítés      
Telefonos egyeztetés    
Terjedelmes    
Tértivevény    
Törékeny
Választható őrzési idő    

* címzettel kötött szóbeli szerződés alapján

Gyakran ismételt kérdések

 

Csomagot várok

Mikor hozza napközben a kézbesítő a csomagomat?

Az MPL Üzleti csomag küldeményeket két egymást követő munkanap kíséreljük meg kézbesíteni 08:00 és 17:00 óra között. Amennyiben sikertelen mindkét kézbesítés, ezt követően a postán veheti át a csomagot a feladó által megjelölt 5 vagy 10 munkanapos őrzési időn belül. „Délutáni kézbesítés” többletszolgáltatás igénybevétele esetén 17:00 és 20:00 között kézbesítjük a csomagot.

Mit jelent az árufizetés (utánvét)?

A Posta a feladó által megjelölt árufizetési (utánvét) összeg beszedése után kézbesíti a csomagot és a beszedett összeget a küldeményen feladóként feltüntetett címzett részére készpénzben kifizeti vagy az általa megadott bankszámlára utalja.

Postán maradó címzéssel kértem az MPL Üzleti csomagomat, de nem tudok bemenni a postára. Hogyan veheti át valaki más helyettem a küldeményt?

A küldemény érkezéséről kapott e-mailt vagy sms-t küldje át annak a személynek, aki át tudja venni a csomagot. Az sms vagy e-mail üzenet birtokában a bemutatást követően átveheti az Ön küldeményét.

Napközben nem tartózkodom otthon. Mi a legcélszerűbb, hová kérhetem még a csomagom, ahol bármikor átvehetem?

Célszerű az MPL Üzleti csomagot „postán maradó” címzéssel feladni. Küldeményét kérheti MOL vagy COOP PostaPontra, illetve 50 db Csomagautomatánk egyikébe is.

CSOMAGOT ADTAM FEL

Mikor érkezik meg az árufizetés (utánvét) összege?

Amennyiben a bankszámlára utalás opciót választotta, a küldemény kézbesítését követő második munkanapon esedékes az árufizetés. Készpénzben történő kifizetés esetén a kézbesítést követő negyedik munkanapon várható.

Nem kaptam meg az árufizetési (utánvételi) összeget. Mi a teendőm?

A feladóvevénnyel kezdeményezheti az árufizetési összeg keresését bármely postán.

Szeretném, hogy a feladási díjat is a címzett fizesse. Van rá lehetőség?

Igen, van rá lehetőség. Feladható az MPL Üzleti csomag „címzett fizet” többletszolgáltatással, ebben az esetben a feladási díjat és a „címzett fizet” többletszolgáltatást is a címzett fogja kiegyenlíteni a kézbesítés alkalmával.

Postán maradó csomagként szeretném feladni a csomagomat. Hogyan címezzem meg?

A küldemény címzésében a következő adatokat kell megadni:
- címzett neve
- település
- posta neve (pl.: Budapest 62 posta)
- „postán maradó”

Nem voltam otthon a csomagom érkezésénél és szeretném, ha újra megkísérelnék a kézbesítést. Van rá lehetőség?

A Posta a csomagok kézbesítését munkanapokon 08.00 és 17.00 óra között kétszer kísérli meg. Az első kézbesítési kísérlet sikertelensége esetén, a címiraton feltüntetett címzetti telefonszámon a Posta – az értesítő hátrahagyását megelőzően – megkísérli egyeztetni a másodszori kézbesítés időpontját. Az első kézbesítési kísérlet sikertelensége esetén a Posta a küldemény érkezéséről és a kézbesítés megkísérléséről értesítőt hagy hátra. A második kézbesítési kísérlet sikertelensége esetén a Posta a címhelyen ismételten értesítőt hagy, melyen feltünteti azt a kézbesítési pontot, illetve őrzési időt, ahol és ameddig a küldeményt a jogosult átveheti.

Ismételt kézbesítést kérhet külön díj ellenében, amit az értesítőn megadott telefonszámon jelezhet az adott postánál.

Törékenyként szeretném feladni a csomagomat. Hogyan érdemes becsomagolnom?

A törékeny tárgyat tartalmazó küldemények csomagolására vonatkozó szabályozást a Postai Szolgáltatások ÁSZF 1. számú függeléke tartalmazza. További információkat a Csomagolási útmutató 23. oldalán talál.

Mekkora mérettől kötelező a küldeményt csomagként feladni?

  • Címhelyre címzés esetén azt a küldeményt, melynek egy vagy több kiterjedése meghaladja a 324x229x24 mm-t, csomagként kell feladni.
  • Továbbá „postán maradó”-ként vagy postafiókra címzett küldeményt levélként csak abban az esetben lehet feladni, ha nem haladja meg a leghosszabb oldala a 600 mm-t, vagy az összmérete (hosszúság + szélesség + magasság) a 900 mm-t. Tekercs alakú küldemény esetében a hosszúsága nem haladhatja meg a 900 mm-t, vagy összmérete (az átmérő kétszerese + hosszúság) a 1040 mm-t. Amennyiben a feladni kívánt küldemény meghaladja bármelyik méretet, csak „postán maradó”-ként vagy címhelyre címzett postacsomagként lehet feladni.

NYOMKÖVETÉS

Tegnap adták fel a csomagomat, még nem látom a nyomkövetésben, szeretnék címet módosítani. Mit kell tennem?

Amennyiben még nincs információ a küldeményről, a feladó utólagos rendelkezéssel módosíthatja az adatot a feladóvevénnyel a postán. Ha már a küldemény szállítás alatt van, akkor az első kézbesítési kísérletet követően a címzett ismételt kézbesítést kérhet új címre külön díj ellenében.

A nyomkövetésben nincs információ a küldeményről, pedig már megkaptam az azonosítószámot a feladótól. Mi az oka?

Az online elérhető nyomkövetés felületére írja be az azonosítószám első 13 karakterét. Figyelembe kell venni, hogy a nyomkövetésben csak a postai feladás után jelenik meg a küldemény. Amennyiben nem található a nyomkövetésben információ, valószínű, hogy a feladó még nem adta fel a csomagot az Ön részére.