MPL hatter 1920X400
Dijkalkulatorikon

Díjkalkulátor

Csomagikon

Csomagcímzés

Nyomkovetesikon

Nyomkövetés

Csomagolasi_ikon

CSOMAGOLÁSI ÚTMUTATÓ

Termékjellemzők /
Termék neve
MPL Postacsomag MPL Üzleti Csomag
Tömeghatár max 20 kg -max 40 kg
- Postán maradóként max 30 kg
- Csomagautomatára és
PostaPontra címezve max 20 kg
Mérethatár legkisebb:
- 120x175 mm
legnagyobb:
- hosszúság
2 400 mm
- összmérete
3 000 mm
legkisebb:
- 120x175 mm
legnagyobb:
- hosszúság
2 400 mm
- összmérete
3 000 mm
Jellemző átfutási idő
(munkanap)
2 1
Időgarancia
(munkanap)
nincs 1**

 

Többletszolgáltatás /
Termék neve
MPL Postacsomag MPL Üzleti Csomag
1 munkanapos időgarancia  
Alkalmi átvevő  
Árufizetés  
Címzett fizet  
Értéknyilvánítás
Háznál történő felvétel  
Időablak szolgáltatás  
Ismételt kézbesítés egyeztetett
napon vagy egyeztetett időpontban*
 
Ismételt kézbesítés új címre*  
Kétszeri kézbesítési kísérlet  
Kézbesítési igazolás    
Meghatározott napi kézbesítés  
Nyomkövetés  
Saját kézbe  
Szombati kézbesítés  
Telefonos egyeztetés  
Terjedelmes
Tértivevény
Törékeny
Választható őrzési idő  

* címzettel kötött szóbeli szerződés alapján

** többletszolgáltatásként igénybe vehető

Érdekel

Gyakran ismételt kérdések

 

Csomagot várok

Mikor hozza napközben a kézbesítő a csomagomat?

Az MPL Üzleti csomag küldeményeket két egymást követő munkanap kíséreljük meg kézbesíteni 08:00 és 17:00 óra között. Amennyiben sikertelen mindkét kézbesítés, ezt követően a postán veheti át a csomagot a feladó által megjelölt 5 vagy 10 munkanapos őrzési időn belül. „Délutáni kézbesítés” többletszolgáltatás igénybevétele esetén 17:00 és 20:00 között kézbesítjük a csomagot.

Mit jelent az árufizetés (utánvét)?

A Posta a feladó által megjelölt árufizetési (utánvét) összeg beszedése után kézbesíti a csomagot és a beszedett összeget a küldeményen feladóként feltüntetett címzett részére készpénzben kifizeti vagy az általa megadott bankszámlára utalja.

Postán maradó címzéssel kértem az MPL Üzleti csomagomat, de nem tudok bemenni a postára. Hogyan veheti át valaki más helyettem a küldeményt?

A küldemény érkezéséről kapott e-mailt vagy sms-t küldje át annak a személynek, aki át tudja venni a csomagot. Az sms vagy e-mail üzenet birtokában a bemutatást követően átveheti az Ön küldeményét.

Napközben nem tartózkodom otthon. Mi a legcélszerűbb, hová kérhetem még a csomagom, ahol bármikor átvehetem?

Célszerű az MPL Üzleti csomagot „postán maradó” címzéssel feladni. Küldeményét kérheti MOL vagy COOP PostaPontra, illetve 50 db Csomagautomatánk egyikébe is.

Meghatározhatom, hogy mikor érkezzen a csomagom?

Igen, van rá lehetőség. Feladható az MPL Üzleti csomag „Időablakos” többletszolgáltatással. Ebben az esetben Ön döntheti el, hogy küldeménye a feladást követő napon, melyik napszakban érkezzen meg a címzettjhez.

CSOMAGOT ADTAM FEL

Mikor érkezik meg az árufizetés (utánvét) összege?

Amennyiben a bankszámlára utalás opciót választotta, a küldemény kézbesítését követő második munkanapon esedékes az árufizetés. Készpénzben történő kifizetés esetén a kézbesítést követő negyedik munkanapon várható.

Nem kaptam meg az árufizetési (utánvételi) összeget. Mi a teendőm?

A feladóvevénnyel kezdeményezheti az árufizetési összeg keresését bármely postán.

Szeretném, hogy a feladási díjat is a címzett fizesse. Van rá lehetőség?

Igen, van rá lehetőség. Feladható az MPL Üzleti csomag „címzett fizet” többletszolgáltatással, ebben az esetben a feladási díjat és a „címzett fizet” többletszolgáltatást is a címzett fogja kiegyenlíteni a kézbesítés alkalmával.

Postán maradó csomagként szeretném feladni a csomagomat. Hogyan címezzem meg?

A küldemény címzésében a következő adatokat kell megadni:
- címzett neve
- település
- posta neve (pl.: Budapest 62 posta)
- „postán maradó”

Nem voltam otthon a csomagom érkezésénél és szeretném, ha újra megkísérelnék a kézbesítést. Van rá lehetőség?

A Posta a csomagok kézbesítését munkanapokon 08.00 és 17.00 óra között kétszer kísérli meg. Az első kézbesítési kísérlet sikertelensége esetén, a címiraton feltüntetett címzetti telefonszámon a Posta – az értesítő hátrahagyását megelőzően – megkísérli egyeztetni a másodszori kézbesítés időpontját. Az első kézbesítési kísérlet sikertelensége esetén a Posta a küldemény érkezéséről és a kézbesítés megkísérléséről értesítőt hagy hátra. A második kézbesítési kísérlet sikertelensége esetén a Posta a címhelyen ismételten értesítőt hagy, melyen feltünteti azt a kézbesítési pontot, illetve őrzési időt, ahol és ameddig a küldeményt a jogosult átveheti.

Ismételt kézbesítést kérhet külön díj ellenében, amit az értesítőn megadott telefonszámon jelezhet az adott postánál.

Törékenyként szeretném feladni a csomagomat. Hogyan érdemes becsomagolnom?

A törékeny tárgyat tartalmazó küldemények csomagolására vonatkozó szabályozást a Postai Szolgáltatások ÁSZF 1. számú függeléke tartalmazza. További információkat a Csomagolási útmutató 23. oldalán talál.

Mekkora mérettől kötelező a küldeményt csomagként feladni?

  • Címhelyre címzés esetén azt a küldeményt, melynek egy vagy több kiterjedése meghaladja a 324x229x24 mm-t, csomagként kell feladni.
  • Továbbá postafiókra címzett küldeményt levélként csak abban az esetben lehet feladni, ha nem haladja meg a leghosszabb oldala a 600 mm-t, vagy az összmérete (hosszúság + szélesség + magasság) a 900 mm-t. Tekercs alakú küldemény esetében a hosszúsága nem haladhatja meg a 900 mm-t, vagy összmérete (az átmérő kétszerese + hosszúság) a 1040 mm-t. Amennyiben a feladni kívánt küldemény meghaladja bármelyik méretet, csak „postán maradó”-ként vagy címhelyre címzett postacsomagként lehet feladni.

NYOMKÖVETÉS

Tegnap adták fel a csomagomat, még nem látom a nyomkövetésben, szeretnék címet módosítani. Mit kell tennem?

Amennyiben még nincs információ a küldeményről, a feladó utólagos rendelkezéssel módosíthatja az adatot a feladóvevénnyel a postán. Ha már a küldemény szállítás alatt van, akkor az első kézbesítési kísérletet követően a címzett ismételt kézbesítést kérhet új címre külön díj ellenében.

A nyomkövetésben nincs információ a küldeményről, pedig már megkaptam az azonosítószámot a feladótól. Mi az oka?

Az online elérhető nyomkövetés felületére írja be az azonosítószám első 13 karakterét. Figyelembe kell venni, hogy a nyomkövetésben csak a postai feladás után jelenik meg a küldemény. Amennyiben nem található a nyomkövetésben információ, valószínű, hogy a feladó még nem adta fel a csomagot az Ön részére.