Level_fejlec_v2

Levél

Az örök klasszikus – levél, levelezőlap és képeslap

  • A belföldi levél előnye, hogy bárhol igénybe vehető.
  • Küldeményeit bármelyik postán feladhatja hagyományos formában, azonosított levélként, vagy többletszolgáltatással.
  • Közönséges leveleit utcai postaládába is bedobhatja az ország egész területén.
  • Számos lehetőség áll rendelkezésre: 3 tömegkategória (50 g-ig, 500g-ig, 2000 g-ig) érhető el, illetve választhat levelezőlap, képes levelezőlap feladást is.
  • A levél legkisebb mérete 90*140 mm, a legnagyobb mérete pedig címhelyre címezve 324x229x24 mm.
  • Részletesen a tömeg- és mérethatárokról a Postai szolgáltatások Általános Szerződési Feltételei oldalon a Postai szolgáltatások Általános Szerződési Feltételei – Terméklapok nevű dokumentumból tájékozódhat.

Elköltöztem és azt szeretném, hogy a leveleimet utánam küldjék. Mit kell tennem?

Belföldi és nemzetközi forgalomban a címzett elköltözése vagy ideiglenes távolléte esetén a küldeményt erre irányuló szerződés alapján, díj ellenében a címzett új, illetőleg ideiglenes címére továbbítjuk.

Az utánküldés szolgáltatást az egyes postákon, az  ÉnPostám-ban vagy a Magyar Posta mobil alkalmazása segítségével rendelhető meg. A szolgáltatás részleteiről az utánküldés oldal ad tájékoztatást, a szolgáltatás díjait pedig a Terméklap tartalmazza.

Mi az, hogy azonosított levél és hogyan tudom feladni?

Az azonosított levél egy küldeményazonosítóval ellátott és elektronikus feladójegyzékkel rendelkező levélküldemény, mely elektronikusan tartalmazza a címzett nevét és címadatait. Elektronikus feladójegyzék és vonalkódos küldeményazonosító előállítása kétféle módon lehetséges:

  • a posta honlapján elérhető ePostakönyv alkalmazásunkkal vagy
  • az elektronikus feladójegyzék műszaki specifikáció és vonalkódos küldeményazonosító műszaki specifikáció alapján.

Elvesztettem az értesítőt, amit a levélszekrényben találtam. Megkaphatom így a levelemet?

Az értesítő nem okirat, a küldemény annak hiányában is kézbesíthető. Amennyiben nem emlékszik, hogy melyik postán kell átvennie küldeményét, ebben az esetben hívja ügyfélszolgálatunkat a 06-1-767-8282-es telefonszámon, ahol segítenek, hogy a kézbesítési cím melyik kézbesítő postához tartozik.