Mikor kapom meg a csomagom?

A postai küldeményazonosító (jellemzően 13 karakter) megadásával a Nyomkövetés szolgáltatásunk segítségével, illetve mobil applikációnkonkeresztül tájékozódhat a küldeménye életútjáról.

MPL Üzleti csomagokatkét egymást követő munkanapon kíséreljük meg kézbesíteni 08:00 és 17:00 óra között, általános szolgáltatás esetén ennél rövidebb kézbesítési időablak igénylése nem megoldható. Két sikertelen kézbesítési kísérletet követően a küldeményt a címhez rendelt postán adja le munkatársunk (az érintett postát az értesítőn jelöli meg), ahol a feladó által megadott őrzési időn belül - 5 vagy 10 munkanapig - vehető át. Amennyiben a küldemény feladója a csomag címiratán feltüntette a címzett telefonszámát, munkatársunk kézbesítés előtt felveszi Önnel a kapcsolatot.
Ha a fentiektől eltérő időpontra szeretné kérni a szállítást, ajánljuk Ismételt kézbesítés szolgáltatásunkat, amelyet a kézbesítő munkatársunknál is jelezhet. A szolgáltatás díjáról Díjkivonatunkban tájékozódhat.

Hogyan tudok a futárral egyeztetni a kézbesítés időpontjára vonatkozóan?

Háznál történő kézbesítés esetén munkatársunk - amennyiben a feladó feltüntette a címzett telefonszámát - a kézbesítés megkísérlése előtt előzetesen telefonon felveszi Önnel kapcsolatot.

Későbbi időpontban kérhetem a csomag kiszállítását?

MPL Üzleti csomagokat két egymást követő munkanapon kíséreljük meg kézbesíteni 08:00 és 17:00 óra között, általános szolgáltatás esetén ennél rövidebb kézbesítési időablak igénylése nem megoldható. Két sikertelen kézbesítési kísérletet követően a küldeményt a címhez rendelt postán adja le munkatársunk (az érintett postát az értesítőn jelöli meg), ahol a feladó által megadott őrzési időn belül - 5 vagy 10 munkanapig - vehető át. Amennyiben a küldemény feladója a csomag címiratán feltüntette a címzett telefonszámát, munkatársunk kézbesítés előtt felveszi Önnel a kapcsolatot.
Ha a fentiektől eltérő időpontra szeretné kérni a szállítást, ajánljuk Ismételt kézbesítés szolgáltatásunkat, amelyet a kézbesítő munkatársunknál is jelezhet. A szolgáltatás díjáról Díjkivonatunkban tájékozódhat.
.

Az értesítésben szerepel, hogy árufizetési összeg 35.000 Ft, ez mit jelent?

A csomag kézbesítésekor Önnek a feladó által megjelölt összeget szükséges kifizetnie, ezt követően tudjuk a küldeményt átadni.

Nem leszek otthon, a szomszédom átveheti a csomagomat?

Amennyiben a küldemény címiratán a feladó megjelölte az alkalmi átvevő lehetőséget, akkor átveheti a szomszéd is a csomagot.

Szeretném a csomagot a postán átvenni, ne hozza ki a kézbesítő a címemre.

A küldeményt a feladó által megadott címen kézbesítjük. Az első kézbesítést megelőzően - amennyiben a feladó a címiraton megadta az Ön telefonszámát - kollégánk telefonon fogja keresni a csomag átvételével kapcsolatban, ekkor jelezheti felé szándékát.

Szeretném, ha a küldeményem még egyszer kiszállítaná a posta vagy kérhetem esetleg új címre?

Az Ismételt kézbesítés szolgáltatás a küldemény érkezéséről szóló értesítőn található telefonszámon kérhető a kézbesítő postától. ÉnPostám hűségkártyával rendelkező ügyfeleink online módon, az ÉnPostám oldalon keresztül is kérhetik. A szolgáltatás díját készpénzben lehet kiegyenlíteni. A fizetendő díj függ attól, hogy az eredeti vagy új címre, aznapi vagy egyéb egyeztetett időpontban kéri a kézbesítést. A szolgáltatás díjáról Díjkivonatunkban tájékozódhat.

Másik címre kérem a csomag kézbesítését, hogyan tudom intézni?

Amennyiben a nyomkövetésben még nincs információ a küldeményről, a feladó utólag módosíthatja a címet az eredeti feladóvevény bemutatásával személyesen postahelyen, díj ellenében. Abban az esetben, ha a küldemény már szállítás alatt van, akkor az első kézbesítési kísérletet követően a címzett - külön díj ellenében - Ismételt kézbesítést kérhet új címre.
A szolgáltatás díjáról Díjkivonatunkban tájékozódhat.
Munkatársunk a csomag kézbesítése előtt – amennyiben a feladó megadta a címzett telefonszámát – telefonon fogja keresni. A telefonbeszélgetés alkalmával is jelezheti, hogy a csomagot új címre kéri kézbesíteni.

Csak 16 óra után leszek otthon, akkor tudom a csomagomat átvenni.

A küldemények kézbesítése munkanapokon 08:00 és 17:00 óra között történik, előre meghatározott járásrend szerint. Amennyiben a feladó a csomagon megadta az Ön telefonszámát, kollégánk telefonon fogja keresni a csomag átvételével kapcsolatban. Amennyiben a címhelyen nem tudjuk kézbesíteni a küldeményt a megadott időszakban, úgy a címhez rendelt postahelyen adja le (melyet jól látható helyen jelöl az értesítőn). A megjelölt postán a feladó által megadott őrzési időn belül - 5 vagy 10 munkanapig - vehető át.

Bankkártyával ki tudom fizetni a csomagomat?

A bankkártyás fizetés lehetőségét az itt felsorolt településeken biztosítjuk, azonban előre nem tervezhető akadályozottság esetén a bankkártyás fizetés igénybevételében időszakos korlátozás lehetséges.

Nem fogom átvenni a rendelésem, ne szállítsák ki, már korábban lemondtam.

A kézbesítés során a csomag átvételét az aláírásával tagadhatja meg. Az előzetes telefonos egyeztetés alkalmával is kérheti, hogy küldeményét ne kézbesítsék ki, ebben az esetben csomagja automatikusan postán kerül leadásra. A küldemény érkezéséről az értesítőt azért kézbesítjük, hogy amennyiben meggondolná magát, és mégis szeretné azt átvenni, a meghatározott őrzési ideig (5 vagy 10 munkanap) még megtehesse.

Nem kapom meg a küldeményeimet. Hogyan adjam meg a címet a sikeres kézbesítés érdekében?

A sikeres kézbesítéshez a pontos címzés (címzett neve, település, irányítószám, közterület neve és jellege, házszám, épület/lépcsőház, emelet, ajtó) mellett szükséges, hogy a levélszekrényen és a bejutáshoz a kaputelefonon is megtalálható legyen a címzett neve.
A helyes címzésről itt találhat részletes információt.

Albérletben lakom és nincs kiírva a kapucsengőn a nevem. Így is meg fogom kapni a küldeményemet?

Célszerű a kapucsengőn is feltüntetni a nevet a sikeres bejutás és kézbesítés érdekében. Amennyiben a levélszekrényen szerepel a címzett neve és a küldemény címzése is hiánytalan (címzett neve, település, irányítószám, közterület neve és jellege, házszám, épület/lépcsőház, emelet, ajtó), a megadott címen kézbesítjük a küldeményt.

Az előző lakó leveleit továbbra is megkapom, hogyan tudom ezt leállítani?

A bejelentést személyesen bármely postán megteheti Kézbesítéssel kapcsolatos bejelentés mintanyomtatványunk kitöltésével. A bejelentést követően az előző lakó leveleit visszaküldjük a feladó részére.
A bejelentés megtételére bárki jogosult, amennyiben a bejelentés valódiságát okirattal igazolja, vagy nyilatkozik a bejelentésben foglaltak valódiságáról.
A kézbesítéssel kapcsolatos bejelentés részleteiről tájékozódhat Általános Szerződési Feltételeink 6.2.1 pontjában.

Hivatalos levelet várok. Ha nem leszek otthon, a gyermekem át fogja tudni venni?

Amennyiben a gyermek a 14. életévét betöltötte, a küldeményt átveheti. Ha a küldemény „ saját kézbe” szól, az átvételhez meghatalmazás szükséges.

Hogyan vehetem ki a csomagomat az automatából?

A csomag kivételéhez az automata képernyőjén meg kell adnia az SMS-ben és/vagy e-mailben kapott kódot és a telefonszámot. Csak egy pillanat az egész! Ha az áru összegét nem rendezte korábban és csomagját árufizetéssel (utánvételesen) adta fel, rekesze a bankkártyás fizetés után nyílik ki.

A Csomagautomatára címzett csomagomat átveheti más személy is?

A kódot csak a címzett részére küldi el a posta, amennyiben ezt és a hozzá tartozó telefonszámát más személy tudomására hozza, természetesen igen (a működési elv az ATM-hez hasonló).

Kibonthatom a csomagomat átvétel előtt, hogy az van-e benne, amit rendeltem?

A csomag átvétel előtti felbontására nincs lehetőség. Amennyiben a tartalom nem egyezik a rendelt termékkel, javasoljuk a feladóval történő kapcsolatfelvételt. Indokolt esetben rendőrségi feljelentést tud tenni.

Összetört a csomagom, hol jelenthetem be a kárigényem?

Abban az esetben, ha a küldemény sérülése vagy tartalmának hiánya a kézbesítéskor nem volt azonnal megállapítható, azt a kézbesítéstől számított 3 munkanapon belül bármely postán személyesen, írásban kell bejelenteni. A bejelentéssel egy időben a küldeményt (a tartalmat a teljes belső és külső csomagolással együtt) a Posta rendelkezésére kell bocsátani. A Posta a bemutatott küldemény alapján utólag elkészíti a jegyzőkönyvet. A kárigényt a bejelentéstől számított 30 napon belül bíráljuk el.

Nem kaptam meg a feladott pénzösszeget, hogyan tudok érdeklődni felőle?

Az utalvány azonosítószámával a postahelyen van lehetőség érdeklődni a személyazonosság igazolását követően. Amennyiben nem rendelkezik az azonosítószámmal, azt a feladó tudja megadni Önnek.

Napközben nem tartózkodom otthon. Mi a legcélszerűbb, hová kérhetem még a csomagom, ahol bármikor átvehetem?

Ebben az esetben célszerű a csomagot „ postán maradó” címzéssel feladni, illetve az MPL Üzleti csomagot kérheti még MOL vagy COOP PostaPontra, illetve Csomagautomatán keresztül történő kézbesítéssel is.

A nyomkövetésben nincs információ a küldeményről, pedig már megkaptam az azonosítószámot a feladótól. Mi az oka?

Ebben az esetben a feladó még csak előkészítette a csomagot feladásra. A postára adását követően e-mailben fogjuk értesíteni, ha a feladó megadta az Ön e-mail címét, valamint a Nyomkövetésünkben is megjelenik az információ.

A nyomkövetésben látom, hogy postán átvehető a küldeményem, de nem kaptam értesítőt. Hogyan vehetem át?

Értesítő hiányában is átvehető a küldemény a megjelölt postahelyen. Az átvételhez küldeményazonosítószámra, személyazonosságot és lakcímét igazoló okmányokra lesz szüksége.

Amennyiben postai átvétellel „ postán maradó” szolgáltatással történt a küldemény feladása, arról külön papír alapú értesítés nem kerül kiállításra. A küldemény érkezéséről a címzett SMS-ben vagy e-mailben kap értesítést a küldemény érkezéséről.
Az átvételi jogosultság az SMS vagy e-mail üzenet bemutatásával teljesíthető.

A nyomkövetésben kézbesítettnek látom a küldeményemet, azonban én nem kaptam meg.

Előfordulhat, hogy családtag, vagy például munkatárs átvette a küldeményt és ezt Önnek még nem jelezte. Olykor előfordul, hogy a feladó tévedésből másik címzetthez tartozó küldemény azonosítóját adja meg, több megrendelője között véletlenül összecseréli azokat. Ebben az esetben érdemes a feladótól az azonosítószám pontosítását kérni.

 
Ugyfelszolgalat_erkezes_altalanos_kerdes

NEm találtam meg a válaszom,

 

az ügyfélszolgálathoz fordulok