Mennyi idő alatt érkezik meg egy küldemény? Mire számítsak az internetes megrendeléseknél

Általánosságban elmondható, hogy az Európán belül feladott csomagok vagy áru tartalmú küldemények 3-10 nap alatt megérkeznek. Az Európán kívül feladott csomagok illetve áru tartalmú küldemények esetében azonban attól is függ, hogy melyik országból érkezik. Ügyfeleink gyakran rendelnek az Amerikai Egyesült Államokból, az innen érkező küldemények általában 2-4 hét alatt megérkeznek, de például a Kínából érkező küldemények átfutási/szállítási ideje hosszabb, akár 4-6 hét is lehet. Az őszi-téli csúcsidőszakban az említett átfutási idő ennél is hosszabb lehet.
A megrendelést célszerű olyan küldeménytípusban kérni, melyhez tartozik postai küldeményazonosító, így útját nyomkövetésünkkel figyelemmel kísérheti.

Mikor kapom meg a csomagom?

A postai küldeményazonosító (jellemzően 13 karakter) megadásával a Nyomkövetés szolgáltatásunk segítségével, illetve mobil applikációnkon keresztül tájékozódhat a küldeménye életútjáról.

Az országba érkezést követően mennyi idő alatt kapom meg küldeményem?

A beléptető vámvizsgálat után kiderül, a küldemény vámköteles-e vagy sem. A vámköteles küldemények csak a vámkezelés lezárultával kerülhetnek továbbításra a kézbesítő postához. A Magyar Posta törekszik arra, hogy a küldeményeket mielőbb feldolgozza és eljuttassa a címzettekhez, az átfutási időt azonban jelentősen befolyásolja az országba érkező küldemények mennyisége.

Hány alkalommal próbálják meg kézbesíteni a külföldről érkező küldeményeket, és meddig lehet átvenni a postán?

A legtöbb nemzetközi levél- és csomagküldeményt egy alkalommal visszük a küldeményen megjelölt címre. Kivételt képezhet néhány csomagszolgáltatás ( EMS, MPL Europe Standard), melyeket 2 alkalommal kísérlünk meg kézbesíteni a helyszínen. A sikertelen kézbesítési kísérletet követően a külföldről Magyarországra érkezett küldeményeket 15 munkanapig őrzi a posta, ahol értesítővel vagy küldeményazonosítóra történő hivatkozással és személyazonosságot igazoló okmányokkal átvehetők.

Otthon voltam és csak értesítőt dobtak be nemzetközi küldeményem érkezéséről. Hogyan lehetséges ez és miért nem hozták ki?

Nemzetközi küldeményforgalomban állandó jelenség, hogy az alacsony szállítási költséget, vagy ingyenes küldést jelző webáruházak jellemzően nem csomagként postázzák a megrendelt terméket, hanem nemzetközi közönséges levélként, amelyhez nem társul részletes nyomkövetés. Ezek lehetnek például a Távol-Keletről, nagyrészt Kínából, webáruházakon keresztül vásárolt kisméretű tárgyak, küldemények. A 2017. április 8-án hatályba lépett 81/2017. Korm. rendelet értelmében a Posta a 324 × 229 × 24 mm-t meghaladó méretű, nem könyvelt küldemények kézbesítésének címhelyen történő megkísérlését mellőzheti. Ez azt jelenti, hogy a kézbesítő a küldemény érkezéséről értesítőt dob be a postaládába, és a küldeményt az értesítőn megjelölt postán veheti át a címzett.

Nem leszek otthon, a szomszédom átveheti a csomagomat?

A küldeményt a feladó által megadott címen kézbesítjük. Szomszédja abban az esetben veheti át, ha a megadott címen tartózkodik és rendelkezik meghatalmazással a küldemény átvételére.

Szeretném, ha a küldeményem még egyszer kiszállítaná a posta vagy kérhetem-e új címre.

Az Ismételt kézbesítés szolgáltatás a küldemény érkezéséről szóló értesítőn található telefonszámon kérhető a kézbesítő postától. ÉnPostám hűségkártyával rendelkező ügyfeleink online módon, az ÉnPostám oldalon keresztül is kérhetik. A szolgáltatás díját készpénzben lehet kiegyenlíteni. A fizetendő díj függ attól, hogy az eredeti vagy új címre, aznapi vagy egyéb egyeztetett időpontban kéri a kézbesítést. A szolgáltatás díjáról Díjkivonatunkban tájékozódhat.

Átvehetem a küldeményem mielőtt a kézbesítő postára ér?

Soron kívüli kézbesítésre sajnos nincs lehetőség. Amennyiben a megadott címen nem sikerül átadni a küldeményt, postán lesz átvehető.

Albérletben lakom és nincs kiírva a kapucsengőn a nevem. Így is meg fogom kapni a küldeményemet?

Célszerű a kapucsengőn is feltüntetni a nevet a sikeres bejutás és kézbesítés érdekében. Amennyiben a levélszekrényen szerepel a címzett neve és a küldemény címzése is hiánytalan (címzett neve, település, irányítószám, közterület neve és jellege, házszám, épület/lépcsőház, emelet, ajtó), a megadott címen kézbesítjük a küldeményt.

Nem fogom átvenni a rendelésem, ne szállítsák ki, már korábban lemondtam.

A csomag visszaküldését a kiszállítás alkalmával a kézbesítőnél tudja kérni. Az előzetes telefonos egyeztetés alkalmával is kérheti, hogy küldeményét ne kézbesítsék ki, ebben az esetben csomagja automatikusan letéti kezelésbe kerül. A küldemény érkezéséről az értesítőt azért kézbesítjük, hogy amennyiben Ön meggondolná magát és mégis szeretné a küldeményét átvenni, azt a meghatározott letéti őrzési ideig (15 munkanap) még megtehesse.

Visszaküldték küldeményemet, de szeretném megkapni.

Amennyiben a küldemény még Magyarországon van és a feldolgozási folyamatból kiemelhető, megoldható az ismételt kézbesítés. A visszafordítás különdíja a sikeres kézbesítéssel egy időben fizetendő (levél küldemények esetében 1115 Ft, csomag és gyorsposta esetében 1590 Ft). Kérjük, visszafordítási igény esetén keresse ügyfélszolgálatunkat.

Nem kapom meg a küldeményeimet. Hogyan adjam meg a címet a sikeres kézbesítés érdekében?

A sikeres kézbesítéshez a pontos címzés (címzett neve, település, irányítószám, közterület neve és jellege, házszám, épület/lépcsőház, emelet, ajtó) mellett szükséges, hogy a levélszekrényen és a bejutáshoz a kaputelefonon is megtalálható legyen a címzett neve.
A helyes címzésről itt találhatrészletes információt.

A feladó által megjelölt határidőre nem érkezett meg a küldeményem, mit tehetek?

Javasoljuk, jelezze feladója számára az esetet. Tekintettel arra, hogy a nemzetközi megállapodások értelmében kézbesítésig a küldemény a feladó tulajdonát képezi, a feladó kezdeményezheti a körülmények vizsgálatát a partner szolgáltatónál.

Kibonthatom a csomagomat átvétel előtt, hogy az van-e benne, amit rendeltem?

A csomag átvétel előtti felbontására nincs lehetőség. Amennyiben a tartalom nem egyezik a rendelt termékkel, javasoljuk a feladóval történő kapcsolatfelvételt. Indokolt esetben rendőrségi feljelentést tud tenni.

Összetört a csomagom, hol jelenthetem be a kárigényem?

Abban az esetben, ha a küldemény sérülése vagy tartalmának hiánya a kézbesítéskor nem volt azonnal megállapítható, azt a kézbesítéstől számított 3 munkanapon belül bármely postán személyesen, írásban kell bejelenteni. A bejelentéssel egy időben a küldeményt (a tartalmat a teljes belső és külső csomagolással együtt) a Posta rendelkezésére kell bocsátani. A Posta a bemutatott küldemény alapján utólag elkészíti a jegyzőkönyvet. A kárigényt a bejelentéstől számított 30 napon belül bíráljuk el.

Miért nem található a posta.hu oldalon nyomkövetési információ a rendelésemről?

A külföldi oldalakról rendelt, jellemzően ingyenes szállítással feladott küldemények a legtöbb esetben nem csomagként, hanem levélküldeményként, nyomkövetés különszolgáltatás nélkül érkeznek. Ezért a postai rendszerekben nem regisztráltak, aktuális hollétük a címzett neve alapján sem kimutatható. A feladótól azonosítóként kapott számsor (tracking number) sok esetben nem postai szabvány; a különböző internetes oldalakon található, nyomkövetési eseménynek tűnő bejegyzések a feladók saját rendszereiből származnak, azok nem alkalmasak postai nyomkövetésre, vagy a küldemény állapotának, aktuális hollétének lekérdezésére. Sőt egyes esetekben félrevezetőek lehetnek, azt a képzetet keltik, hogy a célországba megérkezett a küldemény.

A nyomkövetésben látom, hogy postán átvehető a küldeményem, de nem kaptam értesítőt. Hogyan vehetem át?

Értesítő hiányában is átvehető a küldemény a megjelölt postahelyen. Az átvételhez küldeményazonosítószámra, személyazonosságot és lakcímét igazoló okmányokra lesz szüksége.

A nyomkövetésben kézbesítettnek látom a küldeményemet, azonban én nem kaptam meg.

Előfordulhat, hogy családtag, vagy például munkatárs átvette a küldeményt és ezt Önnek még nem jelezte. Olykor előfordul, hogy a feladó tévedésből másik címzetthez tartozó küldemény azonosítóját adja meg, több megrendelője között véletlenül összecseréli azokat. Ebben az esetben érdemes a feladótól az azonosítószám pontosítását kérni.

 
Ugyfelszolgalat_erkezes_altalanos_kerdes

NEm találtam meg a válaszom,

 

az ügyfélszolgálathoz fordulok