azonosító_v2_1920x400

tudta-e ön...

Ezen az oldalon magyarázatot adunk arról, ami ügyfeleinket a postai folyamatok működéséről leginkább érdekli, egyúttal válaszolunk a legtöbbször feltett kérdésekre.

 

Tudta-e Ön, hogy azonosító és azonosító között is van különbség? Nem minden nyomkövethető, ami annak látszik!

A Távol-Keletről rendelt küldemények esetében gyakran előfordul, hogy a webshoptól kapott küldeményazonosító nem alkalmas a küldemény postai rendszereken keresztüli nyomkövetésére. Ezekben az esetekben közönséges küldeményekről beszélünk, melyeket sem Magyarországon, sem másutt nem regisztrálják.


Ha a Távol-Keletről rendelt termék szállítása ingyenes, akkor a kapott azonosító szám szinte biztosan nem alkalmas postai nyomkövetésre. A kínai webáruházak ugyanis zsákokba rakják ezeket a küldeményeket (egy zsákban 30-50 vagy akár 100 küldemény is lehet) és a zsák kap egy szállítási azonosítót: ezt a számot kapja meg minden ügyfél, akinek a küldeménye feltételezhetően a zsákban van. Az azonosító a küldeményeket tartalmazó zsákok szállításának és kezelésének lépéseiről ad információt általában Európáig, és nem minden esetben a célországig. Azaz a termék még csak Európába érkezett meg, amikor az azonosító már a célországi beérkezést mutatja.

Hogyan ismerje fel, hogy postai nyomkövetési azonosítóról van szó vagy nem?

A postai nyomkövetésre alkalmas azonosítók a legtöbb esetben az alábbi - 2 betűből, 9 számjegyből és ismét 2 betűből álló - struktúrával épülnek fel:

• LX 012345678 CN
• RR 123456789 SG

Míg az egyéb, például LVS0011223345677889N7, LBC2233551144997891G5, UA234567890NL felépítésű azonosítók, postai szempontból nem értelmezhetők, így postai rendszerekben nem nyomkövethetők.

Mit tehet, ha postai nyomkövetést szeretne a küldeményéhez?

Webáruháztól függően kérhető plusz szolgáltatásként nyomkövetés a megrendelt termékhez. Amennyiben valaki él ezzel a lehetőséggel, akkor a nemzetközi nyomkövető rendszerek, köztük a magyar is mutatja, hogy merre jár a küldemény. Ez azonban plusz költséget jelent, amelyet a legtöbben nem vállalnak, különösen, ha olcsón vásárolt termékről van szó. Szintén megoldás a nyomkövetésre, ha megrendeléskor a „registered mail” (ajánlott levél), vagy csomag szállítási módot választ a megrendelő. Ezek is többletszolgáltatások és nem is választhatók mindegyik távol-keleti webáruházban, pedig ezekkel a szolgáltatásokkal a küldemény gyorsabban érkezik a célországba.