Elindította API szolgáltatását a Posta

2020. október elsejétől működik a Magyar Posta API szolgáltatása, aminek köszönhetően a társaság webáruházi partnerei könnyedén integrálhatják saját rendszerükbe az MPL csomagfeladáshoz szükséges modulokat. Az API használatával gyorsabbá válnak a címiratkészítési műveletek és egyszerűbbé a csomagok nyomon követése. A fejlesztés előnyeit első körben az UNAS webáruházat használó ügyfelek élvezhették.

2021. február 15.

Az API használatával a webáruház üzemeltetők számára a csomagok szállításra való előkészítése kényelmesebb, gyorsabb lesz. Az integrációnak köszönhetően a címiratkitöltés hatékonyabbá válik, ami erőforrás oldalon megtakarítást jelenthet a webáruháznak. A szolgáltatást az UNAS Online Kft. integrálta elsőként saját rendszerébe, így az MPL API-t az UNAS webáruházzal rendelkezők már néhány kattintást követően igénybe tudják venni.

Az MPL API azonban nemcsak a webáruházak számára hasznos, hanem az ügyviteli és vállalatirányítási rendszereket használó cégek számára is előnyös. Az alkalmazás segítségével ők is közvetlenül össze tudják kötni a saját rendszerüket a postai alkalmazásokkal, csakúgy mint a webáruházak. Így külső program telepítése nélkül el tudnak végezni minden csomagfeladással kapcsolatos feladatot. Az integráció a csatlakozni kívánók oldalán egyszerűen akár 3 nap alatt történik.

Az MPL API használatával az információk kezelése még biztonságosabbá válik, hiszen az adatok közvetlenül, az e-mail csatornák elkerülésével cserélődnek. A küldemény nyomkövetése is gyorsabb, a regisztrált ügyfelek egyszerűen le tudják kérni a csomagéletútját.

A Magyar Posta a bevezetési szakaszban már közel 60000 csomagot kezelt API-n keresztül és folyamatos a bővülés. A vállalat célja, hogy modern, az ügyféligényeknek megfelelő szolgáltatásokat nyújtson. A társaság a logisztikai infrastruktúra megújítása és automatizálása mellett korszerű informatikai megoldások alkalmazását is tervezi.


Magyar Posta Zrt.