Csekkfeladás mostantól a Magyar Posta automatáinál!

2015. február 9.

 

A Magyar Posta Zrt. az ügyféligényekre reagálva, a gyorsabb és rugalmasabb kiszolgálás érdekében húsz csekkbefizető automatát állított üzembe.

A csekkbefizető automata bevezetésének célja, hogy a Magyar Posta ügyfelei gyorsan tudják intézni befizetéseiket. Az üzletházakban elhelyezett automaták esetében – igazodva az üzletház nyitvatartási idejéhez – az ügyfelek tágabb időintervallumban tudják befizetni csekkjeiket. Az automatákon bankkártyával történik a csekkek fizetése, amely kártyás vásárlási tranzakciónak minősül.

A csekkbefizető automata indulásakor a teljesen megszemélyesített, gépi kitöltésű csekkeket fogadja el, majd a későbbiekben valamennyi bizonylattípusú csekk is feladható lesz az automatákon keresztül. A csekkbefizető automata a QR-kóddal ellátott és a QR-kód nélküli csekkeket is elfogadja.

A csekkbefizető automaták beszállítója a T-Systems Magyarország Zrt.

A Magyar Posta célja, hogy klasszikus termékeit – így a csekket is – a kor követelményeinek és az ügyféligényeknek megfelelően megújítsa. Ennek keretében a Magyar Posta:

  • 2014 őszén bevezette az iCsekk mobil alkalmazással történő csekkbefizetést,
  • a készpénzkímélő fizetési megoldásra törekedve 2015. január 1-jétől a teljesen megszemélyesített, gépi kitöltésű, minden információval, adattal ellátott csekkek esetébenkötelezővé tette a postai QR-kód feltüntetését,
  • elkezdi a postai hálózatban jelenleg üzemelő POS terminálpark cseréjét,
  • 2015-ben a Magyar Posta megteremti annak feltételeit, hogy a postákon történő csekkbefizetés során a kártyával történő fizetés ne készpénzfelvételnek, hanem kártyás vásárlásnak minősüljön,
  • bevezeti a csekkbefizető automatákat.

A Magyar Posta sem a csekkbefizető automatákon, sem pedig a postai QR-kóddal befizetett tranzakciókért – hasonlóan a postahelyen készpénzben befizetett csekkekhez – nem számít fel díjat a csekkbefizető ügyfélnek.

Kapcsolódó szolgáltatások ikon

Kapcsolódó szolgáltatások