Bankkártyás csekkbefizetés

2015. június 5.

 

A bankkártyával történő csekkbefizetés 2015. június 1-jétől – az eddigi költséges készpénzfelvételi tranzakció helyett – kártyás vásárlásnak minősül. Ennek érdekében az elmúlt hónapokban a Magyar Posta a teljes csekkforgalom kétharmadát bonyolító postákon lecserélte a tíz éves, elavult, sem a chipkártya-elfogadást, sem az érintőkártyás fizetést nem támogató POS terminálparkját. Az új szolgáltatást már nyújtó posták bejáratánál az alábbi ikon látható:

Bankkartyas_csekk_logo

Nyár végéig a teljes postai hálózatot felszereljük az új POS terminálokkal, így mindenhol elérhető lesz abankkártyás csekkbefizetés szolgáltatás. A POS terminálok cseréjében és a bankkártyás csekkbefizetésben tehát összesen csaknem 2700 posta és több mint 350 mobilposta érintett, ez több mint 5700 terminál telepítését jelenti.A fejlesztés jelenlegi, első ütemében a csekkbefizetés során biztosítjuk a kártyás vásárlási lehetőséget. A második ütemben - ami az idei év végét jelenti - megteremtjük annak feltételeit, hogy az összes többi postai szolgáltatás igénybevétele esetén is biztosítsuk (levélfeladás, kiskereskedelmi termékek vásárlása) a bankkártyás vásárlást.A Magyar Posta év végéig mobil POS terminálokkal látja el a csomagkézbesítőket, így az utánvétes küldemények a jövőben már bankkártyával is kifizethetőek lesznek a kézbesítőknél, amely szintén kártyás vásárlási tranzakciónak minősül.A POS terminálok beszerzése (beszállító Ingenico), telepítése, a megfelelő informatikai háttér kialakítása és az integrált postai rendszerek fejlesztése összesen nettó 1 milliárd forint összegű beruházást jelentett, amelyet a posta önerőből finanszírozott.

A Magyar Posta új menedzsmentje 2013 eleje óta a stratégia meghatározó elemének tekinti az ügyfélbarát szolgáltatások megvalósítását, továbbá azt, hogy az ügyfeleknek nyújtott szolgáltatások megfeleljenek a nemzetközi sztenderdeknek.

2014-ben csaknem 220 millió csekket fizettek be az ügyfelek, nagyságrendileg 2.200 milliárd forint értékben.

A felnőtt lakosság 85 százaléka rendszeresen fizet be csekket, amely azt igazolja, hogy a postának meg kell újítania a csekkbefizetés szolgáltatást is, hiszen még mindig jelentős igény van a szolgáltatásra. Ennek érdekében az elmúlt egy évben számos jelentős fejlesztés történt:

  • 2014 őszén bevezette a posta az iCsekk mobil alkalmazással történő csekkbefizetést
  • a készpénzkímélő fizetési megoldásra törekedve 2015. január 1-jétől a teljesen megszemélyesített, gépi kitöltésű, minden információval, adattal ellátott csekkek esetében kötelezővé tette a postai QR kód feltüntetését
  • a megújítási program egyik leglátványosabb eredménye, hogy 2015 elején bevezette a csekkbefizető automatákat, egyelőre húsz helyszínen
  • nyár végéig a teljes postai hálózatban lecseréli a POS terminálokat és június 1-jétől megteremtette annak feltételeit, hogy a csekkbefizetés során a kártyával történő fizetés ne készpénzfelvételnek, hanem kártyás vásárlásnak minősüljön

Azon posták listája, ahol már elérhető a bankkártyás csekkbefizetés szolgáltatás, a www.posta.hu/bankkartyas_csekkbefizetes weboldalon, valamint a Magyar Posta mobil applikációjában megtekinthető.

Magyar Posta Zrt.

Kapcsolódó szolgáltatások ikon

Kapcsolódó szolgáltatások