Nyereséges lett 2013-ban a Magyar Posta

Több mint 1.3 milliárd forint adózás utáni eredménnyel zárta a tavalyi évet a Magyar Posta Zrt.

2014. május 30.

Több mint 1.3 milliárd forint adózás utáni eredménnyel zárta a tavalyi évet a Magyar Posta Zrt. A 2012-es veszteséges évet követően a szigorú, költséghatékony gazdálkodásnak és az innovatív, új szolgáltatásokkal bővített portfóliónak köszönhetően - a klasszikus postai szolgáltatások iránti igény csökkenő trendje ellenére - 2013-at az üzleti tervet jelentős mértékben meghaladó nyereséggel zárta a Társaság.

Szarka Zsolt, a Magyar Posta Zrt. vezérigazgatójának értékelése szerint a Társaság stratégiai célja, hogy a logisztikai piacon továbbra is megőrizze piacvezető pozícióját, a pénzforgalmi szolgáltatói területen pedig növelje jelenlétét. Az új, középtávú stratégiai célok időarányos részét 2013-ban a posta sikeresen teljesítette, ami kulcsfontosságú, hiszen az egyik legnagyobb hazai foglalkoztatóként a Magyar Posta eredményes működése nemzetgazdasági szempontból is kiemelten fontos.

A csomaglogisztikai területen a Magyar Posta továbbra is piacvezető

Szarka Zsolt vezérigazgató tájékoztatása szerint, többek közt az e-kereskedelem fellendülésének köszönhetően a Magyar Posta a logisztikai termékek piacán – beleértve a csomagszállítási üzletágat - 10 százalékos növekedést könyvelt el 2012-höz képest. 2013-ban minden eddigi rekordot megdöntve, a Magyar Posta által kezelt csomagküldemények száma csaknem 11,5 millió darab volt. A csomaglogisztikai területen a Magyar Posta tehát továbbra is piacvezető. Minőségi mutatói pedig a nemzetközi színtéren is kiemelkedőek, hiszen 2013-as teljesítménye alapján idén tavasszal elnyerte az UPU (Egyetemes Posta Egyesület) Arany fokozatú elismerését magas színvonalú EMS szolgáltatásáért (nemzetközi expressz szolgáltatás), ezzel bekerült a világ négy legjobb EMS szolgáltatója közé.

A webkereskedők és az online vásárló ügyfelek magas színvonalú kiszolgálása érdekében 2013-ban elindult beruházás eredményeként, 2014 májusában a hazai piacon elsőként a Magyar Posta állított üzembe csomagautomatákat, amellyel lépéselőnyre tett szert a versenytársakkal szemben.

Akvizíciók

A Magyar Posta a liberalizált levélpiacon is megőrizte korábbi pozícióját, a tavalyi évben összesen csaknem 600 millió darab levélküldeményt kezelt. A levéltermékekből fakadó bevétele - a nemzetközi trendhez hasonlóan - néhány százalékkal csökkent. Az ebből eredő bevételkiesés pótlására akvizíciókkal és a szolgáltatási portfólió bővítésével reagált a Társaság, például mérőóra leolvasási és közműszolgáltatók számára nyújtott ügyfélszolgálati tevékenységek ellátásába kezdett.

2013-ban a Magyar Posta Zrt. tulajdont szerzett a Díjbeszedő Holding Zrt-ben. Az akvizíciónak köszönhetően a nyomdai szegmensben megjelent a román és a moldáv piacokon is.

A készpénzátutalási megbízás - a csökkenő trend ellenére - továbbra is a legnépszerűbb számla befizetési szolgáltatás a hazai piacon. A csekkforgalom csökkenésének kompenzálására a Társaság új, innovatív fizetési módok megteremtésén dolgozik, illetve részesedést szerzett a Díjnet Zrt-ben, amely az elektronikus számlafizetési rendszer hazai piacvezető vállalata. A postacsoport így mind a hagyományos, mind az elektronikus csatornák tekintetében a díjbeszedési piac legjelentősebb hazai szereplőjévé vált.

A Magyar Posta erős pénzforgalmi közvetítő

Fontos eredmény a Magyar Posta vezérigazgatója szerint, hogy 2013 őszén megkezdte üzleti tevékenységét a Magyar Posta Befektetési Szolgáltató Zrt. Az általa kínált befektetési szolgáltatások lehetőséget biztosítanak arra, hogy az ügyfelek korszerű értékpapírszámlákon kezeljék megtakarításaikat a postán, és a hagyományos értékpapírok mellett megteremtette a dematerializált állampapírok értékesítésének, illetve egyéb, kedvező befektetési termékek forgalmazásának (Magyar Posta Ingatlan Alap és a Magyar Posta Pénzpiaci Alap) lehetőségét is.

A Társaság a Magyar Posta Biztosító termékeinek forgalmazásában is sikeres volt, az ebből fakadó bevételek 10 százalékos növekedést mutattak.

2013 végén a közvetített pénzügyi termékek forgalmazásának területén – a régi megállapodások megszűnését követően - új, kölcsönös előnyökön alapuló stratégiai megállapodást kötött a Magyar Posta az FHB Bankkal.

A fent részletezett megállapodásoknak köszönhetően ismét teljes körű pénzügyi szolgáltatást nyújt a Magyar Posta, hiszen elérhetőek a befektetési, a biztosítási, a megtakarítási és a folyószámla termékek is.

2013-ban együttműködés jött létre a Magyar Takarékszövetkezeti Bank, a Szövetkezeti Hitelintézetek Integrációs Szervezete valamint a Magyar Posta között. A takarékszövetkezeti együttműködés révén Magyarország vezető pénzügyi hálózata jöhet létre.

A kiskereskedelmi áruk forgalmazásának területén elkezdődött a termékportfólió áttekintése és a posta tevékenységéhez jobban illő kínálat kialakítása. Ebből a tevékenységéből származó árbevételét szintén növelni tudta a Magyar Posta, annak ellenére, hogy megszűnt a dohányforgalmazási lehetőség.

2013-as jelentős beruházások

A Társaság stratégiai céljainak elérése érdekében folyamatos innovációra és beruházásokra van szükség, éppen ezért 2013-ban több jelentős beruházást is elindított, végrehajtott a Magyar Posta.

Több posta felújítása megtörtént, köztük az ország legnagyobb forgalmú fiókja, a Budapest 62-es posta (Nyugati pályaudvarnál lévő) is megújult, továbbá csaknem 100 posta akadálymentesítése is megtörtént.

Uniós forrásból 40 kistelepülés postáján Agora pontok jöttek létre, amelyek lehetőséget biztosítanak a postai szolgáltatások igénybevétele mellett egyes államigazgatási ügyek elindítására is.

A fejlesztéseknek köszönhetően ma már a legnagyobb forgalmú posták rendelkeznek ügyfélhívó rendszerrel, mely biztosítja, hogy rugalmasan, a forgalmi igénynek megfelelő létszámmal szolgáljuk ki az ügyfeleket, ezzel csökkentve a várakozási időt.

Jelentős mértékben bővült az IT alapinfrastruktúra, valamint több mint 2300 online pénztárgép beszerzése történt meg.

A logisztikai üzletág fejlesztése a Magyar Posta stratégiai célja, ezért a beruházások terén is kiemelt helyen szerepel. 2013-ban elkezdtük a csomagszállítási üzletág járműflottájának megújítását, 300 gépkocsi cseréje történt meg, illetve minden postai gépjárműbe GPS alapú gépjárműkövető rendszer került.

A kézbesítők biztonsága érdekében tavaly megtörtént a kézbesítők segélyhívóval történő ellátása, amely az őket érő esetleges támadások, bármilyen segítséget igénylő esemény során lehetővé teszi a hatékony védelmet és a gyors segítségnyújtást.

Kapcsolódó szolgáltatások ikon

Kapcsolódó szolgáltatások