Agora Projekt

Postai Agora” EKOP-2.1.20-2012-2012-0001

Projektgazda: Magyar Posta Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Támogató: Nemzeti Fejlesztési Ügynökség/MINISZTERELNÖKSÉG
Közreműködő Szervezet: MAG Magyar Gazdaságfejlesztési Központ Zrt./MINISZTERELNÖKSÉG

Támogatási Szerződés kötés dátuma: 2013.02.06.
Támogatási Szerződés 1. sz. módosítása: 2013.12.18.

Támogatási szerződés 2.sz.módosítása: 2014.02.15.

Támogatási szerződés 3.sz.módosítása: 2014.09.02.
Támogatási Összeg 500.000.000 Ft

Támogatási szerződés 1. sz. módosítása szerinti támogatás: 499.000.000 Ft
Támogatás intenzitás: 100%
 
A projekt megvalósítás időtartama: 2012.10.01.-2014.10.31.
Fenntartási időszak: 2014.11.01.- 2019.10.31.

Az Elektronikus Közigazgatás Operatív Program keretében megvalósuló Postai Agora projekt kiemelt célja negyven kistelepülés postáján ún. kihelyezett ügyintézési pontok létesítésével az ügyfélközpontú szolgáltatások bővítése 2014 áprilisától.

euprojektek_6

Az Agora projekt célja, hogy a kétezer fő alatti lakosságszámú településeken elérhetővé váljanak az innovatív közigazgatási- és közösségi szolgáltatások, így az érintett települések és vonzáskörzetük lakossága lakóhelyén tudja – meghatározott - ügyeit intézni, internethez hozzáférni, ezáltal nem szükséges a távolabbi településre elutaznia. Az Agora szolgáltatások igénybe vétele az ügyfelek számára térítésmentes lesz.

A fejlesztésbe 40 település postája került. Lásd a posták listáját ITT , térképet ITT. A kiválasztás kritériumai között szerepelt, hogy a kistelepülés lemaradó, stagnáló vagy felzárkózó kistérségben legyen, és a településen ne működjenek egyéb közigazgatási funkciót ellátó közösségi hozzáférési helyek, intézmények.

A postai Agora pontokon ingyenes vezeték nélküli internethálózat áll majd az ügyfelek rendelkezésére, melyet vagy saját eszközön, vagy az ügyféltérbe állított terminálon keresztül tudnak használni. A felvételi pultoknál dolgozó munkatársak is rendelkezésre állnak majd a közigazgatási ügyek tájékoztatásánál, segítség-nyújtásánál, melyhez szakirányú képzésben vesznek részt.

euprojektek_5

A projekt hozzájárul a MP Zrt. rövid és középtávú stratégiai céljainak megvalósulásához. Növeli szolgáltatásainak körét, elérhetővé teszi a modern technológiai eszközöket stagnáló térségekben, erősíti a kisközösségek megmaradását, és társadalmi szerepet tölt be az állam közszolgáltatási feladatainak átvállalásával.

Hasznos információk a projektről elérhetőek ITT! ( elérhetőség, postahelyek listája )

A projekthez kapcsolódó galériát megtekintheti itt!

A projekthez kapcsolódó beszerzések.

Elérhetőség:

  1. A Postai Agora szolgáltatásokkal kapcsolatos kérdéseit az agora@posta.hu e-mail címen fogadjuk.
  2. Részletes információkat a http://agora.posta.hu oldalon talál.

Aktualitások, események:

2013. április 03. Nyitó sajtótájékoztató

A Magyar Posta bemutatta két induló európai uniós projektjét a média képviselőinek.
A Magyar Posta Zrt. 2013. április 3-án sajtótájékoztató keretében mutatta be a „Postai Agora” és a „HIBRID Kézbesítési és Konverziós Rendszer” projekteket. (változatlan)

2013. július-augusztus

A Postai Agora projekt keretében kiválasztott 40 település postahelyein 2013. július 08-től megkezdődtek a felújítási munkák.

2013. szeptember

31 helyszínen fejeződtek be a Postai Agora projekt kapcsán a felújítási munkák. Az informatikai beszerzések ütemezetten haladnak.

2013. október-november

39 postahelyet újítottak fel a szakemberek. Mindeközben befejeződött a bútorzat beszerzése és a helyszínre szállítása is.

2013. december

A Támogatási Szerződés 2014. március 31-ig történő meghosszabbításáról szóló 1. sz. módosítás 2013. december 18-án hatályba lépett. A Postai Agora ügyintézők elméleti és gyakorlati felkészítésének utolsó csoportja december 19-én végzett, ezzel az ügyintézők felkészítésének első három etapja befejeződött. Több informatikai eszköz szállítása megtörtént év végéig, melyek a biztonságos informatikai üzemeltetéshez és kiszolgáláshoz szükségesek. Több szállító teljesítése elindult.

2014. január – február

A 40 érintett helyszínen a szállítók, és a Magyar Posta szakemberei olyan segédberendezéseket telepítettek, amelyek elengedhetetlenek a KIOSZK-ok működéséhez. Az első KIOSZK-ot Vácrátóton 2014.02.27-én telepítettük.

2014. március

Az érintőképernyős terminálokat a szállító március elejére telepítette az érintett helyszíneken.
Az ügyintézők felkészítése is megtörtént, és a KIOSZK-ra telepítették a működéshez elengedhetetlen programokat. A szolgáltatásokat 6 helyszínen sajtónyilvános lakossági fórumon mutattuk be.

2014. április és augusztus

Az Elektronikus Közigazgatás Operatív Program keretében megvalósuló Postai Agora projekt eredményeképpen 2014. április elsejétől elindult a Postai Agora szolgáltatás, mely pontok megnyitásával a Magyar Posta Zrt. közigazgatási ügyek intézésének helyi szintű lehetőségével és közösségi tájékoztatások nyújtásával bővíti az ügyfelek által igénybe vehető szolgáltatások körét, illetve elérhetővé teszi a modern technológiai eszközöket stagnáló térségekben, erősíti a kisközösségek megmaradását, és társadalmi szerepet tölt be az állam közszolgáltatási feladatainak átvállalásával.A szolgáltatási portfólióról részletesebb információ ITT érhető el.

A Támogatási Szerződés módosításával a projekt lehetőséget kapott szkóp-kiegészítés megvalósítására. A projekt az innovációs fejlesztések fizikai kivitelezése mellett az elektronikus kapcsolattartás szélesebb elérésének elősegítéshez, mobileszközökön való felhasználási lehetőségek megteremtését valósítja meg. A Magyarországon leggyakoribb három mobil platformon fognak a mobil applikációk megjelenni, ezek a következők: Apple - iTunes Store, Google - Google Play, Microsoft - Windows Phone Store.

A kivitelezés érdekében megkezdtük a Postai Agora mobil applikáció fejlesztésének előkészítését, tervezését. A projekt a fejlesztést külső Szállítók bevonásával kívánja kivitelezni, illetve a programhoz társuló infrastrukturális hátteret teremti meg az új megvalósítási véghatáridőig, azaz 2014. október 31-ig. A szükséges műszaki specifikációk, beszerzési eljárások előkészítése és elindítása került a fókuszba.

2014. szeptember és október

A sikeres eljárásokat követően a partner Szállítókkal a közös megvalósításra esett a hangsúly. Kézzel fogható eredményként a projekt elkészítette a Postai Agora mobil alkalmazását is, amelynek köszönhetően a felhasználók helytől függetlenül is hozzáférhetnek az Agora Pontokon elérhető, meghatározott információkhoz. Az alkalmazás 2014. október 30-től érhető el iOS, Android, Windows Phone platformot használó készülékekről.
A projekt lezárásának bejelentésére a sajtó részére 2014. október 30-án a Benczúr házban került sor. Az eseményen megjelenteket Németh Lászlóné nemzeti pénzügyi szolgáltatásokért és postaügyekért felelős államtitkár asszony köszöntötte, majd Szarka Zsolt, a Magyar Posta Zrt. vezérigazgatója mutatta be a projektet, valamint az ennek keretében készült Agora mobil applikációt. A rendezvény második részében közigazgatási fórum keretében ismerhették meg a résztvevők a projektet. Szántó Balázs projektvezető által tartott bemutatót követően, a projektben érintett települések polgármesterei számoltak be tapasztalataikról, valamint Nagy Lajos, a KEK KH elnökhelyettese és Csomán Gábor az eGov Kft. képviselője tartottak előadást a Postai Agora projekt és a közigazgatás együttműködéséről, kapcsolódási pontjairól. Békei Balázs, a fejlesztői konzorcium képviselője gyakorlatban ismertette az applikáció funkcióit, és tartalmát.

2014. november

A projekt pénzügyi zárása.

A projekt eredményéről bővebb információ ide kattintva érhető el.

A projekt megvalósulásáról további információ ITT elérhető.