Magyar veterán motorkerékpárok

Magyar veterán motorkerékpárok

A Magyar Posta „Magyar veterán motorkerékpárok” elnevezéssel alkalmi bélyegkisívet bocsát ki. A tizenkét bélyegképet tartalmazó kisív címletein a Maróti Motorkerékpár-gyűjteményből látható egy-egy jármű, az alnyomatot korabeli fotók és újságcikkek alkotta montázs díszíti. Az alkalmi borítékon a Postamúzeum gyűjteményéből, a Csonka János tervei alapján készült levélgyűjtő motoros tricikli képe található. Az alkalmi bélyegző egy stilizált küllős, szelepes motorkerékpár kereket ábrázol. A kisív különlegessége, hogy az ofszet eljárás a magyar bélyegkibocsátásban most először ún. 3D UV-lakkozással egészült ki, melynek köszönhetően a motorkerékpárok felülete a papír síkjából kiemelkedve egyedi csillogást kapott. Az újdonságot Maróti József fotóinak felhasználásával, Elekes Attilabélyegtervező grafikusművész tervei alapján a Prime Rate Kft. és a Pénzjegynyomda Zrt. gyártotta.Szeptember 9-től vásárolható meg a nagyobb postákon valamint a Filapostán, de megrendelhető a Magyar Posta internetes áruházából is.

Motorok kisív

Európában először a Magyar Királyi Posta gépesítette 1900-ban a levél és a csomagszállítást. Ez volt Csonka János triciklije. Így a Magyar Posta vitathatatlan érdemeket szerzett a magyar motorkerékpár-gyártás technika történetében. A bélyegkisíven lévő 12 darab magyar motorkerékpár jól reprezentálja a Magyarországon gyártott legnépszerűbb motorkerékpárokat. Az utolsó magyar motorkerékpár-gyártósor 1975-ben fejezte be működését Csepelen.(Forrás: marotikonyvker.hu)
Az egyes bélyegképeken balról jobbra, évszám szerinti sorrendben a következő motorkerékpárok illetve a hozzájuk kapcsolódó háttérkompozíciók láthatók: Csepel WM98 (Szívtankos) a Parlament korabeli látképével;Mátra 100 a korabeli Halászbástya és Mátyás templom épületével; Csepel Túra 100 és a fogaskerekű Széchenyi-hegyi megállója; Csepel 250 és a Népstadion; Csepel 125 T az egykori Vidámpark főbejáratával;Pannonia TLT (Duna oldalkocsi)az 1956-os forradalom utáni utcaképpel; a Zuglóban gyártott Danuvia 125 a Hősök terén egy Ikarusz busz társaságában; az Eger mellett készült Berva az egri Dobó téren; a sportosDanuvia Moto-Cross korabeli verseny környezetben; Pannonia T5 Export a Gellért szállóval az átadás évében;Pannonia P10H a budai várral és a Lánchíddal illetve a Pannonia P20 a budapesti Körszálló átadásának évében.

Motorok FDC I. Motorok FDC II.


VETERÁN MOTORKERÉKPÁROK:
Megrendelési kód: 2014230040011 (kisív), 2014230060012 (FDC I.), 2014230160012 (FDC II.)
ŸMegjelenés: 2014. szeptember 9.
Össznévérték: 1080 Ft
Nyomdai eljárás: ofszet + 3D UV
Példányszám: 62.000 db (kisív)
Perforálási méret: 40x30 mm Külső vágási méret: 190x120 mm
Gyártó: Prime Rate, Pénzjegynyomda
Fotó: Maróti József
Tervező: Elekes Attila

Letölthető dokumentum