ÚJABB SZOLGÁLTATÁST SZÜNTET MEG A MAGYAR POSTA
2021. júliusától kilép a Magyar Posta a címezetlen reklámkiadványok terjesztésének piacáról. A társaság a hagyományos szolgáltatásainak fejlesztésére koncentrál, folytatja a postai logisztikai infrastruktúrájának átalakítását.
2021. március10..
Kivezeti szolgáltatási portfóliójából a címezetlen reklámkiadvány terjesztésének minden típusát, így a kereskedelmi, az ingyenes sajtótermék és a politikai reklámkiadványok terjesztését is. A címezetlen reklámkiadvány terjesztési piac több szereplős, a Magyar Posta részesedése ezen a piacon becslések szerint mintegy 25 százalékos, és ezzel a második legnagyobb szereplő. Az internethasználat terjedésével párhuzamosan a címezetlen reklámkiadványok piaca is zsugorodik, a Posta által kézbesített kiadványok száma tavaly egyharmaddal volt kevesebb, mint 2019-ben, a nyomott árak miatt a tevékenységhez kapcsolódó költségek rendre meghaladták a bevételt. A döntésről a vállalat a márciusban értesíti minden partnerét.
A Magyar Posta vezetése 2019-ben hirdette meg modernizációs programját, melynek egyik első lépéseként átláthatóbb, egyszerűbb termékstruktúrát alakított ki a levéltermékeknél, bevezette a könyvelt levélküldemények nyomkövetését, és országosan kiterjesztett az elektronikus kézbesítési rendszert. 2019 második felében elindította a vállalat egyik legnagyobb mértékű beruházását az MPL+ logisztikai fejlesztési programot, 2020-ban megújította a Díjnettel közös iCsekk applikációját, és megépítette az ország addig legnagyobb logisztikai depóját Fóton.
A főbb tevékenységek fejlesztései mellett néhány szolgáltatását illetően racionalizálást hajtott végre a Posta: így például a kisebb postákon megszüntette a kereskedelmi termékek árusítását, illetve a hírlap eladásokat. Szintén gazdaságossági indokok miatt július elsejétől kivonul az országos napilap kézbesítési piacról, csak a hetilapok, magazinok, színeslapok feldolgozását, terjesztését és kézbesítését tartja fenn. Szintén július elsejétől szünteti meg a címezetlen reklámkiadványok terjesztését is.
A Magyar Posta továbbra is elkötelezett a hagyományos szolgáltatásainak fenntartásában és fejlesztésében. 2021-ben kiemelten koncentrál a csomaglogisztikai üzletágban tervezett beruházásokra. Országszerte idén több depó kialakítása és gépesítése várható.
Magyar Posta Zrt.