ISmét sikeres, a tavalyi évhez képest növekvő nyereséggel zárt a Magyar Posta

A Magyar Posta Csoport 2015-ben sikeres üzleti évet, a terveknek megfelelően több mint 3 milliárd forintos konszolidált adózott eredménnyel zárt.

2016. május 27.

A Magyar Posta Csoport 2015-ben sikeres üzleti évet, a terveknek megfelelően több mint 3 milliárd forintos konszolidált adózott eredménnyel zárt. Ezzel csaknem 10 százalékos eredményjavulást ért el az előző évhez képest.

Sikeres évet tudhat maga mögött a Magyar Posta Csoport, mivel a 2014-es teljesítményét is csaknem 10 százalékkal túlszárnyalva, több mint 3 milliárd forintos konszolidált adózott eredménnyel zárt. A Társaság egyúttal teljesítette a 2014-2018 közötti időszakra vonatkozó stratégiai terv időarányos részét mind az összesített pénzügyi tervek, mind pedig az egyes üzletágak vonatkozásában.

A Magyar Posta árbevételének 50 százaléka a levélforgalomból, nagyságrendileg 30 százaléka a pénzügyi, pénzforgalmi, biztosításközvetítői tevékenységből, a fennmaradó 20 százalék pedig a logisztikából, a kereskedelmi tevékenységből, a filatéliából, a hírlap üzletágból és a nemzetközi küldeményforgalomból származik.

2015-ben 620 millió belföldi levelet kézbesített a Posta, amely – a változó fogyasztási szokásokat tükrözve – nagyságrendileg 5 százalékos csökkenést jelent az előző évhez képest.

A Magyar Posta Logisztika (MPL) 35 százalékos piaci – növekvő – részesedéssel a belföldi csomag, futár- és expresszpiac (CEP) piacvezető szolgáltatója. Minden eddigi rekordot megdöntve 2015-ben 15,7 millió csomagot kezelt a Magyar Posta, ami 16 százalékkal, illetve 2,2 millióval több, mint a 2014-es volumen. Emellett a nemzetközi forgalomban a Magyar Posta által kezelt csomag és árutartalmú regisztrált levél – mely nemzetközi elektronikus kereskedelemben gyakran alkalmazott áruküldési forma – együttes mennyisége 2015-ben megközelítette az 5 millió darabot.

A Magyar Posta 2015-ben bevezetett újításainak köszönhetően mérséklődött a csekkes befizetések csökkenésének tendenciája. Tavaly 215 millió darab csekket fizettek be az ügyfelek, 2 190 milliárd forint értékben. Míg a korábbi időszakban éves szinten 4-5 százalékkal csökkent a csekkvolumen, addig 2015-ben az innovatív, új fejlesztéseknek köszönhetően az éves csekkbefizetések darabszáma mindössze 2 százalékkal csökkent.

2015 végén már közel 52 ezer Posta Bankszámlával rendelkeztek az ügyfelek, ami annyit jelent, hogy egy év alatt a Posta megduplázta a Posta Bankszámlával rendelkezők számát. Ezen túlmenően pedig a nyár során a Posta belépett a személyi kölcsön piacra is az általa közvetített Posta Személyi Kölcsön termékkel.

Nemcsak folyószámla ügyeit intézi egyre több lakossági ügyfél a Magyar Postán, hanem befektetéseit is. 2015-ben minden eddigi rekordot meghaladó közel 570 milliárd forintos megtakarítási állományt kezelt a Magyar Posta, amiből csaknem 110 milliárd forintos állomány a 2013-ban alakult Magyar Posta Befektetési Zrt. kezelésében volt. Értékpapírszámlával 2015 végén 40 ezer ügyfél rendelkezett. A Magyar Posta által közvetített megtakarítási állomány háromnegyedét, mintegy 415 milliárd forintot állampapírban helyeztek el az ügyfelek.

A Magyar Posta ügyfelei tavaly csaknem 240 ezer biztosítási szerződést kötöttek.

A Magyar Posta Csoport a tavalyi év során több jelentős beruházást, fejlesztést hajtott végre, amelyekre összesen több mint 10 milliárd forintot költött saját forrásból. 2015-ben – régi adósságát pótolva – megvalósult a valódi bankkártyás csekkbefizetés, melynek nyomán az ügyfelek tranzakciós költsége a korábbi 500-700 forintról jellemzően nulla forintra csökkent. A legfontosabb innovációk között az okostelefonon QR-kóddal, illetve a csekkbefizető automatákon megvalósított csekkbefizetés, valamint a 0-24 órában elérhető csomagautomata-hálózat bővítését kell megemlíteni.

A Magyar Posta a termékinnováció mellett 2015-ben is nagy hangsúlyt fektetett a minőségi kiszolgálásra, az átlagos várakozási idő kimagaslóan jó, 4,5 perc volt.

A Magyar Posta érdekeltségébe tartozó vállalat-portfólió is eredményesen teljesített 2015-ben, a számlázási, biztosítási, oktatási és értéklogisztikai területen kimagasló eredményeket elérve.

Magyar Posta Zrt.

Fotó: Kovács Olivér

Kapcsolódó szolgáltatások ikon

Kapcsolódó szolgáltatások