Étel- és italautomata felügyeleti szolgáltatás

A Magyar Posta Zrt.-t jelölte ki a 173/2017-es kormányrendelet az étel- és italautomaták felügyeleti szolgáltatásának ellátására. A Magyar Posta 2017. július elsejétől indítja meg szolgáltatását.

2017. június 29.

A kormány a Magyar Postát jelölte ki menedékes felügyeleti szolgáltatónak az étel- és italautomaták forgalmának mérésére. A menedékes felügyeleti szolgáltató feladata, hogy a regisztrált étel- és italautomatákat egy adattovábbításra alkalmas, úgynevezett Automata Felügyeleti Egységgel szerelje fel, azt működtesse (ideértve a szervizelést, karbantartást, felülvizsgálatot), és a rögzített forgalmi adatokat a jogszabály szerint továbbítsa a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnak (továbbiakban NAV).

Az Automata Felügyeleti Egység egy hatóságilag bevizsgált és engedélyezett műszaki berendezés, amelyet az automaták vezérlőpaneljéhez elválaszthatatlanul kapcsolódva kell beépíteni. Az országszerte működő, mintegy 30-32.000 automata további üzemeltetésének feltétele az Automata Felügyeleti Egység beszerelése, amire vonatkozóan a tulajdonosnak vagy az üzemeltetőnek szerződést kell kötnie egy engedéllyel rendelkező felügyeleti szolgáltatóval.

A Magyar Posta Zrt. felkészült a feladatra és országosan a 2.000 főnél magasabb lélekszámú településeken fogadja az automataüzemeltetők igényeit. A Magyar Posta országos hálózatának köszönhetően megfelelő színvonalon tudja ellátni az Automata Felügyeleti Egységek üzemeltetését, valamint szervizelését is, mivel a Társaságnál nemcsak az infrastrukturális feltételek adottak, hanem az informatikai háttér és az országos szervizhálózat is biztosított.

A felügyeleti rendszer célja, hogy az automaták bevételéről pontos információk érkezzenek be a Nemzeti Adó- és Vámhivatalhoz. A NAV ugyanis az információkat összevetheti az adózótól érkező bevallási adatokkal, biztosítva a jogszabályoknak megfelelő működtetést. A Magyar Posta által felépített felügyeleti szolgáltatás külső szakértő által auditált módon biztosítja az üzemeltetők forgalmi adatainak védelmét, azt, hogy az adatok – a jogszabályban előírt módon – titkosított adatkommunikációs csatornán jussanak el a NAV-hoz. Az üzemeltetők pedig elektronikus felületen keresztül érik el az automatáik által szolgáltatott – elsősorban forgalmi – információkat.

Az étel- és italautomaták üzemeltetőinek – a jogszabály szerint – most az a feladatuk, hogy 2017. július 31-ig megkössék a szerződést. Az ehhez szükséges elfogadó nyilatkozat a felügyeleti szolgáltató elektronikus felületén, egy ügyfélbarát applikáción keresztül érhető el. A nyilatkozatot kitöltve és cégszerűen aláírva kell az ügyfélszolgálatra kijelölt posták bármelyikén beadni, a szükséges mellékletekkel együtt.

További információkat ezen az oldalon olvashat.

Magyar Posta Zrt.

Kapcsolódó szolgáltatások ikon

Kapcsolódó szolgáltatások