Postai kihívások az e-kereskedelem tükrében

A Visegrádi Csoport magyar elnökségi programja keretében a logisztikai piac és az e-kereskedelem aktuális kérdéseiről szervezett  konferenciát a Magyar Posta.

2018. május 3.

A Visegrádi Csoport magyar elnökségi programja keretében a logisztikai piac és az e-kereskedelem aktuális kérdéseiről szervezett  konferenciát a Magyar Posta. A rendezvényen a V4-es országok és Ausztria postáinak vezetői, valamint a régióban működő webáruházak képviselői vettek részt.

Az osztrák, a szlovák, a cseh és a lengyel postai vezetők  egyetértettek abban, hogy folyamatos fejlesztések szükségesek a postai szolgáltatóknál ahhoz, hogy versenyben maradjanak és megőrizzék, sőt javítsák piaci pozíciójukat. A Magyar Posta - régiós társaihoz hasonlóan - komoly kihívások előtt áll, elég, ha csak azt említjük, hogy az e-kereskedelem dinamikus növekedése miatt radikálisan nőtt az utóbbi években a kézbesítendő csomagok és árutartalmú küldemények száma – mondta nyitó előadásában Illés Zoltán, a Magyar Posta elnök vezérigazgatója. Hozzátette: az online vásárlók és az online megrendelések száma még tovább nőhet, hiszen a magyar gazdaság bővül, csökken a munkanélküliség, nőnek a bérek, ezzel együtt nő a fogyasztás is. Másik oldalról viszont az elöregedő társadalom komoly munkaerőpiaci kihívást jelent a vállalat számára. Illés Zoltán kiemelte: csomagfeladási statisztikák jól mutatják, hogy a posta életében kiemelt időszaknak számít a Húsvét, a Black Friday, a Single’s Day és a karácsony. A felmérések szerint Magyarországon minden harmadik ember rendelt már online terméket. Az átlagos rendelés kosárértéke 11 ezer forint.

A Magyar Posta mintegy 3000 fixponttal rendelkezik, a csomagok átvétele ezeken az átvételi pontokon a mindennapi rutinhoz jól illeszthető, de a magyarok többsége, 85 %-a, megszokásból még mindig inkább az otthoni kiszállítást választja- tette hozzá Illés Zoltán.

Madar Norbert, a GKI Digital üzletág vezetője azt mondta: tapasztalataik szerint a magyar vevők nehezen tudnak elszakadni az offline boltoktól. A vásárlók harmada megnézi a webshopban a terméket, tájékozódik, aztán mégis az üzletben vásárolja meg. Ezért a legtöbb internetes boltnak van offline üzlete vagy átadó pontja is, ez ugyanis bizalmat épít ki a vásárlóknál.

A postai vezetők és az e-kereskedelmi szereplők egyaránt az online kereskedelem további növekedésére számítanak idén is. Abban a konferencia résztvevői egyetértettek, hogy a vásárlói elégedettséghez a jó termék és a gyors szállítás mellett szükség van a megfelelő kommunikációra is.

 

Magyar Posta Zrt.

Kapcsolódó szolgáltatások ikon

Kapcsolódó szolgáltatások