epostakönyv nem szerződéses ügyfeleknek - gyakran ismételt kérdések

1. Ki használhatja az ePostakönyv alkalmazást?

Az ePostakönyvet a postahelyen készpénzzel/bankkártyával fizető magánszemélyek és kisvállalkozások részére alakítottuk ki.

2. Az ÉnPostám felületen belül hol érhetem el az ePostakönyv alkalmazást?

Az ePostakönyv alkalmazás eléréséhez az Irányítópulton a Levél és csomag – minden, ami küldemény-re vagy a doboz alján található „Megnézem a szolgáltatásokat” gombra kell kattintani.

3. Mi az a jegyzék?

A levelek adatait (pl. a címzett nevét és a levél típusát) tartalmazó listát jegyzéknek hívjuk, ezeket kell megadnia a rendszerben.

4. Új jegyzék megnyitásakor minden esetben szükséges az alapadatokat rögzítenem?

Belépést követően a feladói adatokat automatikusan kitölti a rendszer, de minden esetben javasolt az adatok helyességének ellenőrzése, különös képpen, első belépéskor az e-mail cím megadását szükséges elvégezni.

5. Rossz e-mail-címet állítottam be a feladónál és most nem kapom meg a feladásról szóló e-mailt. Mi a teendő?

Kérjük, jelezze a felvevő postán, hogy rossz e-mail címet állított be, illetve a feladóhelyen kérdezze meg, hogy beérkezett-e a jegyzék! Új jegyzék feladásakor módosíthatja az e-mail címet.

6. Milyen méretű etikett nyomtatható a rendszerből?

Három méretezés közül választhat:
• A/4-es 3 hasábos (70*37 mm)
• A/4-es 2 hasábos (106*37 mm)
• A/4-es 1 hasábos (120*48 mm)

7. Meddig őrzi meg az alkalmazás a lezárt feladójegyzékeket?

A lezárt feladójegyzékek 400 nap után automatikusan törlődnek az alkalmazásból. Ez idő alatt van lehetőség azok mentésére.

8. Mi az a küldeményazonosító?

A levelek egyedi azonosítására szolgáló generált számsor és vonalkód, melyet a küldeményre nyomtatni vagy etiketten ráragasztani lehet.

9. Hol találom a postától kapott küldeményazonosítót az ePostakönyvben?

Magánszemélyes profil esetén a posta által kiosztott küldeményazonosító a jegyzék megnyitásakor automatikusan betöltődik a felhasználói tárba.
Céges profil (vagy meghatalmazott) esetén az „új küldeményazonosító tartomány felvitele” linkre kattintva egy párbeszéd panelen keresztül érhető el, ott manuálisan kell bevinni a panel alján megjelenő számsor-tartományt a felhasználói tárba.

10. Mit jelent a küldeményazonosító darabszám?

Ez a darabszám az adott típus összes (nyomtatható és ragasztható) felhasználható küldeményazonosító számát tartalmazza.

11. Mennyi küldemény tétel rögzíthető egy jegyzékben?

1000 db. Amennyiben a címzetti adatok betöltését választja, abban az esetben 500 db-ot egyszerre betölteni. Az 1000 db-hoz 2x500 db címzetti adatbetöltés szükséges.

12. Véletlenül hibásan adtam meg a levelek darabszámát és lezártam a feladójegyzéket. Hogyan tudom javítani?

Lezárt jegyzékben már nincs lehetősége módosítani. Kérjük, feladáskor jelezze postai munkatársunk részére vagy vigye fel újra az ePostakönyvbe a levelek adatait.

13. Nem tudom kiválasztani azt a többletszolgáltatást, amit a küldeményhez szeretnék rendelni. Miért?

A nemzetközi levelek esetében a rendszer csak azokat többletszolgáltatásokat jeleníti meg, amelyek igénybe vehetők az adott országban.

14. A belföldi papíralapú tértivevény nyomtatvány visszaküldéséhez a feladói adatoktól eltérő címet szeretnék megadni. Megtehetem?

Igen, az alkalmazás lehetővé teszi, hogy a tértivevény nyomtatványt a feladói adatoktól eltérő címre kérje vissza. A jegyzék zárásakor megjelenő panelen adhatja meg az új adatokat.

15. Közelebbi címadatként csak a helyrajzi szám áll rendelkezésre. Hogyan rögzíthetem?

A helyrajzi számot a „Házszám” mezőbe kell rögzíteni Hrsz.: kezdéssel és utána lehet a többi részt (számot) begépelni.

16. Nem könyvelt küldeményként rögzítettem be a könyvelt küldeményeket, majd lezártam a feladójegyzéket. Mit tegyek? Van lehetőség ezt javítani?

Nyisson új jegyzéket és a megfelelő adatokkal rögzítse újra a küldeményeket könyveltként. A hibás, lezárt jegyzéket törölheti a programból, ez a postai felvételt nem befolyásolja.

17. Szerkeszthető egy lezárt feladójegyzék?

Lezárt, postai rendszerbe beküldött feladójegyzék módosítására a rendszer nem ad lehetőséget. Azonban egy lezárt jegyzékben szereplő adatok – ha erre van szükség – egy új, Nyitott jegyzékbe másolhatók és szerkeszthetők.

18. Mit kell magammal vinni a postára, ha az ePostakönyvben adtam meg a leveleim adatait?

Az adatok beküldését követően egy e-mailt küldünk a Központi Értesítés e-mail címről, melyben egy azonosítót talál pl.: A beérkezett jegyzék azonosítója: IKR_12345. Ez az azonosító az alkalmazásban a Lezárt jegyzéken is megjelenik.
A levelek mellett erre az azonosítóra van szükség a postán, kérjük diktálja be, mutassa meg munkatársunknak, hogy a postai rendszerben meg tudja keresni az Ön által megadott adatokat. Amennyiben informatikai ellátottsággal nem rendelkező (manuális feldolgozású) postán kívánja leveleit feladni, a beérkezésről kapott értesítést 1 példányban, a feladójegyzéket 2 példányban szükséges papíron kinyomtatnia és azt átadnia a postán.

19. Véletlenül kitöröltem a feladójegyzék befogadásról szóló Központi Értesítés címről érkező e-mailt. Hogyan tudom igazolni a postán, hogy van feladójegyzékem?

Ebben az esetben a „Lezárt jegyzékek” fülön a jegyzékek adatainál megtalálható IKR azonosítót kell feljegyezni és a postán megadni. Ez ugyanaz az azonosító, ami e-mailben érkezik vissza, és a feladást segíti elő.

20. Informatikai probléma miatt a feladójegyzéket nem sikerült beküldenem a postai rendszerbe. Mit tegyek?

Mind a nyitott, mind a lezárt feladójegyzéket, amelyiknek továbbításakor informatikai probléma jelentkezett (pl.: internet elérési korlátozás miatt nem került beküldésre), lehetőség van xml formátumban menteni és továbbítani az efeladas@posta.hu e-mail címre. A letöltés gomb a jegyzékek adatainak jobb szélén lévő nyílra kattintva érhető el. Posta oldali rendszerhiba esetén a jegyzékből letölthető pdf. kinyomtatott példányának átadásával is biztosítja a posta a küldemények felvételét, de ehhez is szükséges az efeladas@posta.hu e-mail címre előzetesen megküldeni az xml fájlt.

21. Hova fordulhatok, ha rendkívüli rendszerhibát észlelek?

Kérjük, küldjön e-mailt az ugyfelszolgalat@posta.hu címre.

22. Hivatalos irat feladása esetén mire kell figyelnem?

Hivatalos irat feladásakor a küldemények burkolatán kötelező feltüntetni az értesítés típusát (pl.: A/1) jól látható módon és elkülönítve a burkolaton szereplő egyéb adatoktól.

23. Hivatali Kapun szeretném visszakapni az elektronikus kézbesítési igazolásokat. Mit kell tennem?

A küldemény rögzítésekor a felületen megjelenő kötelező választó mező a „tv-visszaküldés mód” értékét állítsa Hivatali Kapura. Ebben az esetben a Hivatali Kapu KRID azonosító mező kitöltése kötelező. Az itt megadott KRID-ra fognak visszaérkezni a kézbesítési igazolások. Küldeményenként elérő KRID azonosító is megadható.