AFE_promo

ÉTEL- És ITALAUTOMATA FELÜGYELETI SZOLGáLTATÁS

Tájékoztatás az automata felügyeleti szolgáltatásról

A nemzetgazdasági miniszter 20/2017. (VII. 31.) NGM rendeletének módosítása értelmében az automataberendezések Üzemeltetői számára 2017.11.03-ig ismét lehetőség van az AFE árát, valamint a telepítés költségeit érintő támogatás igénybevételére.

Ennek igényléséhez az állami támogatásra jogosult Üzemeltetőnek a következő dokumentumokat szükséges átadnia, vagy könyvelt küldeményként az alábbiakban található levelezési címre megküldenie:

  • a) Nyilatkozat a csekély összegű támogatás igénybevételéhez (rendelet 1. számú melléklet) két eredeti példányban,
  • b) köztartozásmentes adózói minőségéről szóló igazolást vagy nemleges adóigazolást egy eredeti példányban.

A dokumentumok leadására a kijelölt postákon van lehetőség, míg postai feladások esetén a „AFE” Budapest 1540 címre kell megküldeni azokat. A „Nyilatkozat a csekély összegű támogatás igénybevételéhez” dokumentum mintája ide kattintva érhető el.

Amennyiben utólag igényli az Üzemeltető a támogatást, kérjük, vigye magával bemutatásra a korábban leadott Elfogadó nyilatkozat Üzemeltetői példányát.

Kérjük, hogy amennyiben élni kíván a támogatással, 2017.11.03-ig az igény benyújtásához szükséges dokumentumokat pótolja. A 2017.11.03-i határidő jogvesztő.

 

AFE (AUTOMATA FELÜGYELETI EGYSÉG) SZERELŐ TANFOLYAM

A Magyar Posta Zrt. mint menedékes felügyeleti szolgáltató kizárólag azon Üzemeltetők szerelői részére biztosít képzési lehetőséget, akik 50 automata feletti állománnyal rendelkeznek. A képzésre jelentkezők egy egynapos tanfolyam keretében oktatást kapnak az AFE (automata felügyeleti egység) beszerelésének előírásszerű menetéről. A résztvevők sikeres vizsgát követően hivatalos igazolást kapnak, ami feljogosítja őket arra, hogy az automata felügyeleti egységeket beszereljék az őket alkalmazó/megbízó üzemeltetők automataberendezéseibe, amennyiben ebben a tárgyban a felügyeleti szolgáltató és az 50 automata feletti állománnyal rendelkező üzemeltető megállapodást kötött. A tanúsítvánnyal rendelkező szerelő, csak az oktatását finanszírozó Üzemeltető részére végezhet telepítést, más Üzemeltetőtől nem kaphat felhatalmazást az AFE beszerelésére.

Az 50 automata alatti álománnyal rendelkező Üzemeltetők részére a felügyeleti szolgáltató munkatársai végzik az AFE-k beszerelését, melynek ütemtervét folyamatosan minden érintett Üzemeltető részére megküld a Magyar Posta Zrt.

 

A 31/2016. NGM rendelet (továbbiakban: NGM rendelet) alapján 2017. július 1-től az élelmiszer-értékesítést kezelőszemélyzet nélkül végző automatákba annak üzemeltetői egy tanúsított Automata Felügyeleti Egységet (továbbiakban: AFE) kötelesek beszereltetni. Az AFE egy automatába szerelt, önállóan elkülöníthető, zárt, elektronikus adattároló és adatkommunikációs egység, mely az Art. 22/D. §-a szerinti előírások alapján meghatározott adattartalmú elektronikus nyilvántartásokat tartalmazza, továbbá a felügyeleti szolgáltató által üzemeltetett informatikai rendszer részeként biztosítja és ellátja az automata és a NAV közötti adatkommunikációt.

A Magyar Posta a jogszabályban meghatározott felügyeleti szolgáltatást az NGM rendelet 25. §-a szerinti felügyeleti szolgáltatói szerződés alapján nyújtja 2017. július 1-től.

A felügyeleti szolgáltatás részletes igénybe vételi feltételeiről a vonatkozó Általános Szerződési Feltételekből és annak mellékleteiből tájékozódhat.

Az ÁSZF módosításának hatálybalépése: 2017.10.09.

A Magyar Posta a felügyeleti szolgáltatás keretében az automaták forgalmi adatainak rögzítésének és NAV felé történő szolgáltatásának technikai lebonyolítását végzi az Automata Felügyeleti Egység automatába történő beszerelésével, és az automata működése során történő folyamatos működtetésével (ide értve a szervizelést, karbantartást, és az éves felülvizsgálatot).

A szolgáltatás a felügyeleti szolgáltatói szerződés megkötésével vehető igénybe, melynek részletes folyamata ebben a mellékletben olvasható. A szerződés kiterjed az üzemeltetéshez szükséges egység(ek) megrendelésére, beszerelésére, üzemeltetésére és karbantartására.

A szerződéshez szükséges dokumentumok kitöltését erről az oldalról tudja kezdeményezni, amelyhez az Elfogadó Nyilatkozatra és az 1. számú mellékletre vonatkozó kitöltési útmutatók nyújtanak segítséget. A kitöltött dokumentumok leadása azok nyomtatását és cégszerű aláírást követően lehetséges a kijelölt postákon.

Valamennyi 2.000 fő lakosságszám feletti településen az automata üzemeltetők részére ügyfélszolgálatot biztosítunk, így a szerződéseket kényelmesen, a legközelebbi postai szolgáltatóhelyen (kijelölt postahelyeken) adhatják le. Erre országosan a kijelölt postákon van lehetőség, amelyek teljes listája itt található.

Szerzodeskotes_gomb

GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK

1. Hogy tudom az AFE automatámba történő beszerelését igényelni?

Az AFE igénylését az Étel- és italautomata felügyeleti szolgáltatás oldalon kezdeményezheti az Elfogadó Nyilatkozat és 1. számú mellékletének kitöltésével. Ehhez az Ön adatait elektronikusan szükséges megadnia. Az Elfogadó Nyilatkozatot kitöltése, mentése és véglegesítése után nyomtassa ki két példányban és cégszerűen írja alá, majd vigye be a kijelölt posták valamelyikére, illetve adja át postai kapcsolattartója részére. A kinyomtatott dokumentumokhoz csatolandó:

  • gazdálkodó szervezet képviseletére jogosult személy részéről az aláírási címpéldány vagy aláírásminta másolata,
  • egyéni vállalkozó esetén a személy aláírását tartalmazó igazolvány másolata.

Az Elfogadó Nyilatkozat 1. számú mellékletének kitöltésével rögzítse automatái adatait. A megadott listából a beszerelhetőségi vizsgálat után, az AFE-vel fel nem szerelhető automaták darabszámával csökkentett számú AFE megrendelés jön létre.

2. Milyen formában köthetem meg a szerződésemet?

A szerződés megkötése a Étel- és italautomata felügyeleti szolgáltatás honlapján elektronikusan kezdeményezhető. A honlapon Ön 2017.07.01.-től tudja megadni az üzemeltető adatait és kitölteni az Elfogadó nyilatkozatot és 1. számú mellékletét. Adatai megadása után a „Mentés és véglegesítés” gombbal automatikusan küld egy e-mailt a rendszer Önnek, melyből ki tudja nyomtatni a szerződéskötéshez szükséges Elfogadó nyilatkozatot és 1. számú mellékletét.

3. Minden postán leadhatom a szerződésemet?

Nem, csak a 2.000 fő lakosságszám feletti települések kijelölt postáin. A posták listája megtalálható ezen a linken.

4. Meddig adhatom le a szerződésemet?

2017.07.31-ig. Amennyiben az üzemeltető nem köt felügyeleti szolgáltatói szerződést 2017. július 31-ig, úgy nem vonatkozik rá az adatszolgáltatás alóli mentesülés szabálya.

5. Mely nyilatkozatok kitöltése/leadása kötelező a szerződéskötéshez?

  • Elfogadó nyilatkozat – kötelező: nyomtatása 2 példányban, eredeti aláírással, 1 példányt visszakap
  • Elfogadó nyilatkozat 1. melléklete Automata adatairól – kötelező nyomtatása 2 példányban, 1 példányt visszakap. Az 1.számú melléklet kitöltése minden esetben kötelező az automataberendezések regisztrációs számának; az automataberendezések üzemeltetési helyének pontos teljes részletességű megjelölésének; az automataberendezés kapcsolattartói adatok megadásának vonatkozásában. Ezt követő oszlopok, kiegészítő állományként történő megküldésére kiszabott határidő: 2017. augusztus 31-ig. A műszaki tartalommal kiegészített állományt az afe@posta.hu e-mail címre szükséges eljuttatni.
  • Gazdálkodó szervezet képviseletére jogosult személy részéről az aláírási címpéldány vagy aláírás minta másolata, egyéni vállalkozó esetén a személy aláírását tartalmazó igazolványának másolata; - kötelező 1 példányban

6. Mennyi idő áll rendelkezésemre az elhelyezést biztosító harmadik személy nyilatkozatának begyűjtésére?

Amennyiben a felügyeleti szolgáltató ezt írásos formában kéri, a felügyeleti szolgáltató erre vonatkozó esetleges megkeresésétől számított 45 napon belül a felügyeleti szolgáltató afe@posta.hu e-mail címére szükséges megküldenie .

7. Egyszerre kell bejelentenem az automatáimat?

Amennyiben több automatával rendelkezik, úgy kérjük, hogy mindenképp egyszerre kezelje őket. A szerződéskötés felület regisztráció nélkül működik, így nem tud visszatérni a korábban már megadott adataihoz.

8. Ha rögzítettem automatáim adatait a felületen, akkor már él a szerződésem?

A szerződés hatályba lépéséhez mindenképp szükséges papíralapon is átadni a felügyeleti szolgáltató részére az Elfogadó nyilatkozatot, a felületen történő adatrögzítéssel még nem jön létre a szerződés.

9. Módosítható az automaták száma a lista leadását követően? Lehetséges-e automaták törlése a listából, ha utólag mégis úgy döntök, hogy nem kívánom üzemeltetni azokat?

Az üzemeltetői és automataadatok rendszerben történő rögzítését és postahelyi visszaigazolását követően létrejön a szerződés a mellékletben felsorolt automaták vonatkozásában. Ezt követően megkezdődik az előzetes beszerelhetőségi vizsgálat, így az 1. számú mellékletben rögzített automata törlését a postai leadást követően Ön kizárólag részleges felmondással kezdeményezheti. Azon automaták vonatkozásában, melyek kikerülnek a szerződésből, mert Ön felhagy a működtetéssel, részleges szerződésfelmondásról beszélhetünk. Ebben az esetben a Felügyeleti Szolgáltatás Általános Szerződési Feltételeinek 13.4. pontja szerinti felmondási szabályokat kell figyelembe vennie.

10. Bérbe adott automatáknál kinek kell gondoskodnia a szerződéskötésről és a beszereltetésről?

Bérelt automaták esetén az Üzemeltetőnek kell gondoskodni a szerződéskötésről és a beszereltetésről is.

11. Hogyan tudom kezdeményezni a szerződéskötést, ha új automatát vásárolok, ami még nincs regisztrálva a NAV-nál?

Új automata vásárlása esetén először a NAV-nak szükséges bejelenteni, hogy regisztrációs számot kapjon a berendezés, ezt követően tud a regisztrációs számmal jelentkezni nálunk szerződéskötésre.

12. Hol tudok még automatáim felügyeletéhez kapcsolatos ügyeket intézni? Például ha egy automatám áthelyezésre kerül, hol jelenthetem be?

A NAV-hoz az erre rendszeresített nyomtatványon megküldött bejelentés tényét és a változás adatait, a nyomtatvány szkennelt képének csatolásával e-mailben küldje meg az afe@posta.hu e-mail-címre a változás bekövetkeztétől számított 8 napon belül.
Az erre rendszeresített NAV nyomtatványok és kitöltési útmutatójuk a NAV oldalán találhatók.

13. Ha megváltoznak a cégem adatai, hogy tudom azokat módosíttatni?

A NAV-hoz az erre rendszeresített nyomtatványon megküldött bejelentés tényét és a változás adatait, a nyomtatvány szkennelt képének csatolásával e-mailben küldje meg az afe@posta.hu e-mail-címre a változás bekövetkeztétől számított 8 napon belül.
Az erre rendszeresített NAV nyomtatványok és kitöltési útmutatójuk a NAV oldalon találhatók.

14. Hogy tudom jelezni az érintett automata szüneteltetését?

Ha az automata üzemeltetése 30 napot meghaladó időtartamban szünetel, és Ön ezt a NAV-hoz lejelentette, a felügyeleti szolgáltató a felügyeleti szolgáltatás nyújtását az Ön jelzése alapján szünetelteti.
A NAV-hoz az erre rendszeresített nyomtatványon megküldött bejelentés tényét és a változás adatait, a nyomtatvány szkennelt képének csatolásával e-mailben küldje meg az afe@posta.hu e-mail-címre a változás bekövetkeztétől számított 8 napon belül.

15. Hogyan lehet szerződéskötéskor külön jelezni, hogy ha van olyan automatám, amely pillanatnyilag szünetel?

Szerződéskötéskor az Elfogadó Nyilatkozaton kérhet azonnali szüneteltetést, ha azt korábban a NAV-nál már bejelentette. Ebben az esetben szerződéskötéskor a bejelentésének tényét és a szüneteltetésről szóló a NAV-nál erre rendszeresített/kitöltött adatlap szkennelt képét küldje meg az afe@posta.hu e-mail-címre minden inaktív automata vonatkozásában.

16. Melyek a Magyar Posta központi ügyfélszolgálatának elérhetőségei?

  • Telefonszám: 06-1-421-7260
  • Fax: 06-46-503-899
  • Üzenetküldés: Kattintson ide!
    Telefonos, internetes ügyfélfogadási idő: hétfőtől-péntekig 8-16 óra között
  • Postacím: 3512 Miskolc
  • Személyes ügyfélszolgálat: 1101 Budapest, Üllői út 114-116.
    Hétfőtől-szerdáig 08.00 és 17.00 óra,
    csütörtökön 08.00 és 20.00 óra,
    pénteken 08.00 és 16.00 óra között

17. Az általam észlelt meghibásodásokat hol jelenthetem be?

A Magyar Posta központi ügyfélszolgálatán.

18. Honnan tudom, hogy mikor helyezik üzembe az egységeimet?

A Magyar Posta az Elfogadó Nyilatkozatának postahelyi átvételétől számított legfeljebb 45 napon belül az Ön rendelkezésére bocsátja az AFE automatákba történő beszerelhetőségi/teljesíthetőségi vizsgálat eredményét. Ezt követően a Posta 30 napon belül az Ön kapcsolattartójával egyeztet időpontot a beszerelés várható időpontjáról, ütemezéséről.

19. Módosítható-e a beszerelési ütemtervben kapott időpont?

A beszerelési ütemtervben megkapott időpontot egy alkalommal lehet módosítani. Az időpont módosítási szándékot a korábban meghatározott AFE beszerelési időpontot megelőzően legkésőbb 7 nappal van lehetősége kezdeményezni. Az Üzemeltető által AFE beszerelésére javasolt módosított időpont az ütemtervben meghatározott eredeti időponttól legfeljebb 14 nappal térhet el.
500 darab feletti automataberendezéssel rendelkező Üzemeltetők esetében 5 alkalommal, legfeljebb azonban 100 automataberendezést érintően lehetséges a módosítás.

20. Hová várható a beszereléskor a szerelő érkezése? (aktív és inaktív automaták esetében egyaránt)

A beszerelő arra a telephelyre érkezik, melyet az üzemeltető a bejelentés során az 1. számú mellékletben megadott.

21. Meddig működtethetőek azok az automaták, amelyek technikailag alkalmasak az egység beszerelésére, de mégsem jelentem be az igényt azok felszerelésére?

Az az üzemeltető, akinek nincsen felügyeleti szolgáltatói szerződése az üzemeltetett automatáira, 2017.07.31-et követően bírságolható.

22. Mi történik akkor, ha az automaták bejelentését a 2017.07.31-i határidő után teszem csak meg?

Amennyiben az üzemeltető nem köt felügyeleti szolgáltatói szerződést 2017. július 31-ig, úgy nem vonatkozik rá az adatszolgáltatás alóli mentesülés szabálya.

23. Meddig működhetnek azok az automaták, melyek technikailag nem alkalmasak az egység beszerelésére?

AZ AFE beszerelésére nem alkalmas automaták 2017.12.31-ig üzemeltethetőek.

24. Mi a teendő akkor, hogy ha nem kapok a listában leadott automatáimra állami támogatást, és ez alapján szeretném megszüntetni a tevékenységet?

Amennyiben a lista már leadásra került, a szolgáltatási szerződés létrejött, így a szolgáltatás megszűntetését a Felügyeleti Szolgáltatás Általános Szerződési Feltételeiben leírt rendes felmondással lehet kezdeményezni. A felügyeleti szolgáltatói szerződés felmondása esetén a felmondási idő legrövidebb időtartama 3 hónap, melyet írásban, tértivevényes levélben küldjön meg a felügyeleti szolgáltató részére. A felmondásnak tartalmaznia kell a felmondás indokát.

25. Ha számlázással kapcsolatos problémám van, hol jelenthetem be?

Számlázással kapcsolatos reklamációt kizárólag írásban, a szamlareklamacio@posta.hu e-mail-címen fogadunk.

26. Mennyi ideig szüneteltethetem a felügyeleti szolgáltatást?

A felügyeleti szolgáltatás Ön által kért szüneteltetésének időtartama egy naptári éven belül legfeljebb 9 hónap lehet.

27. Mit kell tennem, hogy ha automatáimat csak 9 hónapnál rövidebb ideig akarom üzemeltetni egy évben?

A felügyeleti szolgáltatás Üzemeltető által kért szüneteltetésének időtartama egy naptári éven belül legfeljebb 9 hónap lehet. Amennyiben az automata üzemeltetése mellett dönt a maximum szüneteltetést követően, akkor szükséges az automaták szüneteltetésének bejelentenie a NAV és a Magyar Posta felé.

28. Hogy tudom jelezni az érintett automata szüneteltetés utáni visszakapcsolását?

A NAV-hoz az erre rendszeresített nyomtatványon megküldött bejelentés tényét és a változás adatait, a nyomtatvány szkennelt képének csatolásával e-mailben küldje meg az afe@posta.hu e-mail-címre a változás bekövetkeztétől számított 8 napon belül.
Az erre rendszeresített NAV nyomtatványok és kitöltési útmutatójuk a NAV oldalán találhatók.

29. Hogyan tudom meg, hogy az automatámba beszerelhető-e AFE?

A beszerelhetőségi vizsgálatot követően a beszerelhetőség eredményéről a Magyar Posta tájékoztatja Önt. Szükség esetén egyeztetést kezdeményez.

30. Mennyibe fog kerülni az AFE?

Az árak a 2017.07.21.-én közzétett ÁSZF módosításban megtalálhatók. Az AFE ára 98.000 Ft + áfa/darab.

31. Mennyibe kerül a beszerelés?

A beszerelés díja 22.000 Ft + áfa/ AFE.

32. Mennyi támogatást kaphatok?

A vonatkozó rendelet megjelenését követően tudunk tájékoztatást adni a támogatási kérelem részleteiről.

33. Az inaktív automatákra is meg kell kötnöm a szerződést?

Igen, az Elfogadó Nyilatkozaton jelölje, hogy azonnali szüneteltetést kér. Továbbá az 1.számú melléklet utolsó „NAV-nál jelentett állapot: Aktív/Inaktív (an)” elnevezésű oszlopban lehetősége van jelölni az Aktív és Inaktív automatákat külön-külön.

34. Mikor kaphatok támogatást, melyek ezek feltételei?

Amennyiben az üzemeltető nem köt felügyeleti szolgáltatói szerződést 2017. július 31-ig, úgy nem vonatkozik rá az adatszolgáltatás alóli mentesülés szabálya és – az általunk ismert legutolsó jogszabálytervezet tartalma szerint - támogatást sem fog kapni.

35. Mely típusú automata szerelhető be biztosan?

Az AFE beszerelésének teljesíthetőségét az igények beérkezését követően lehet megállapítani az 1. számú mellékletben meghatározott műszaki adatok alapján.

36. Mi a teendő adatváltozás esetén? Mit tegyek, ha megváltozik automatám telepítési címe évagy műszaki tartalma?

A változás tényét köteles megküldeni és legkésőbb a változás bekövetkeztétől számított 8 napon belül – a NAV-nál erre rendszeresített/kitöltött adatlap szkennelt képének csatolásával egyidejűleg – az afe@posta.hu e-mail címre küldött levélben tájékoztatni.

37. Az adatszolgáltatáskor inaktívnak jelzett gépre igényelt AFE egységre kell-e fizetni az első havi díjat?

Ha az egység beszerelésre kerül és Inaktív állapotban marad az automata, akkor havi díjat nem kell fizetni.

38. Eladható az AFE?

Igen.

39. Az AFE egyik gépből a másikba szerelése hogyan történik, igényelhető-e ilyen?

Igen, ez átszemélyesítésnek minősül.

40. Van-e lehetőség a telepítendő AFE szám véglegesítési határidejét kitolni?

Nincs lehetőség az automaták mennyiségének halasztott időpontban történő megadására. Az átadott Elfogadó Nyilatkozat mellékletében rögzített, majd AFE egységgel felszerelhetőnek bevizsgált automatákra automatikusan létrejön a megrendelés az AFE egységekre és megkezdődik a beszerelés. Amely automatákra nem köt szerződést, azon automatákat a határidő után jogszerűen nem tudja üzemeltetni.

41. Van-e lehetőség a max 9 hónapos felfüggesztési idő eltörlésére, módosításra?

A felügyeleti szolgáltatás Ön által kért szüneteltetésének időtartama egy naptári éven belül legfeljebb 9 hónap lehet.

42. ÁSZF 13.3 a és b pontjaiban a rendes felmondásra megfogalmazott fizetési kötelezettségek törlése, módosítása?

Az ÁSZF 13.4. pontja 3) bekezdésének a)- és b) alpontja szerinti felmondáshoz kapcsolódó jogkövetkezményektől nem tudunk eltekinteni, mivel azok megegyeznek az Art.-ban írtakkal. A rendelkezés módosítására nincs lehetőség.

43. Miért van szükség felmondás esetén a berendezések (automaták) jogszabálynak megfelelő selejtezésére?

Az AFE selejtezést a 31/2016 NGM rendelet szabályozza. Az AFE-t a NAV nyilvántartja, így a Felügyeleti Szolgáltatónak adatszolgáltatási kötelezettsége van.

44. Mi abban az esetben az eljárás, ha az üzemeltető külföldön értékesíti a berendezéseit?

Ha külföldre adja el automatáit, akkor vagy leselejtezi, vagy eladja az AFE-ket.

45. Mennyi lesz pontosan a havi felügyeleti díj/berendezés?

A felügyeleti szolgáltatás díja AFE-enként 5.000 + áfa/AFE

46. Mennyi lesz az AFE tényleges ára?

Az árak a 2017.07.21.-én közzétett ÁSZF módosításban megtalálhatók. Az AFE ára 98.000 Ft + áfa/darab.

47. Mennyi lesz az AFE egységek beszerelési díja?

A beszerelés díja 22.000 Ft + áfa/AFE.

48. Mennyi lesz az egyedi antennák beszerelésének költsége?

Az antenna cserét elvégezheti az üzemeltető saját hatáskörében, a csomaghoz a Posta egy darab külső antennát fog biztosítani az AFE beszerelésekor, amelyet az automata külső házán kell elhelyezni. Amennyiben nem kielégítő jelerősség adott üzemeltetési helyen, akkor erre a problémára alapvetően az üzemeletető feladatát képezi, hogy megoldást találjon, pl. extra hosszú külső antenna, jelerősítő, femtocella beszerzése útján.

49. Mennyi lesz az éves felülvizsgálati díj, ha a Posta hálózatát akarjuk igénybe venni?

Az éves felülvizsgálati tevékenység díja 20.000 Ft + áfa/AFE/alkalom.

50. Milyen finanszírozási (bérlet, lízing) lehetőségek vannak?

Erre nem tudunk lehetőséget biztosítani.

51. Milyen ismert gépekkel, vezérléssel és perifériákkal kompatibilis jelenleg az AFE?

Az automataberendezés AFE-val való ellátásának műszaki feltétele, hogy az automataberendezés illetve a kapcsolni kívánt perifériák a 3 piaci standardnak tekinthető kommunikációs protokollok (BDV, MDB, EXE) legalább egyikét a szabványos protokoll leírásnak megfelelően, teljes parancskészlettel alkalmazzák. Az Üzemeltetőnek az Elfogadó Nyilatkozat 1. mellékletében nyilatkozni kell a megfelelőségről, illetve hiánytalan információt kell biztosítani az automatavezérlő és perifériák műszaki paramétereit illetően. Az automatavezérlő egység és a fizetési perifériák esetlegesen szükséges programozása az üzemeltető felelőssége.

52. Az illeszthetőség vizsgálatát hogyan fogják elvégezni? Mi lesz az illeszthetőségi vizsgálat alapja?

A teljesíthetőségi elővizsgálat alapját az Elfogadó Nyilatkozat 1. számú melléklete műszaki részletei nyújtják.

53. Az AFE hány perifériát tud párhuzamosan kezelni?

Mindenképpen partner lesz a Felügyeleti Szolgáltató az ilyen jellegű egyedi igények kezelésében.

54. Tud az AFE két cashless rendszert egy időben kezelni?

Minden esetben tesztelés szükséges.

55. Hogyan fogja kezelni az AFE a próbavásárlásokat?

Az AFE-t a helyszínen át tudja kapcsolni szerviz módba a technikus/feltöltő. Szerviz módban a vásárlások valós értékükön, de tesztvásárlásként jelennek meg az üzemeltetői felületen és a NAV-nak küldött adóügyi naplókban is, tehát minden esetben egyértelműen el lesznek különítve a valós vásárlásoktól.

56. Milyen megoldással lesz biztosítva a bonthatatlan kapcsolat az alaplapi felület?

A bonthatatlanságot, illetve a roncsolással járó bonthatóságot minden esetben sorszámozott, hologramos matrica felragasztásával valósítja meg az Felügyeleti Szolgáltató, beleértve az alaplapi kapcsolatot, valamint az alaplapon a nem használt egyéb protokollokhoz tartozó üres csatlakozót is.

57. Hol van az a pont, amikor a berendezéshez AFE technikust kell hívni? A perifériák, pl. érmevizsgáló, Pay Pass egység cseréjét ki végezheti el?

A plombált csatlakozásokat kizárólag a Felügyeleti Szolgáltató nevében eljáró személy bonthatja fel és zárhatja le.

Kapcsolat

  • Telefonszám: 06-1-421-7260
  • Fax: 06-46-503-899
  • Üzenetküldés: Kattintson ide!
  • Telefonos, internetes ügyfélfogadási idő: Hétfőtől-péntekig 8-16 óra között
  • Postacím: 3512 Miskolc
  • Személyes ügyfélszolgálat: 1101 Budapest, Üllői út 114-116.
    Hétfőtől-szerdáig 08.00 és 17.00 óra,
    csütörtökön 08.00 és 20.00 óra,
    pénteken 08.00 és 16.00 óra között