Megkezdődött az online vásárlási csúcsszezon

A november már csúcsszezon a logisztikában, sűrűsödnek a nagy árkedvezményt ígérő akciók. Évről-évre egyre többen választják a kényelmes online vásárlást a boltba járás helyett. Az előrejelzések szerint idén is kétszámjegyű, akár 20 százalékos is lehet a bővülés az e-kereskedelemben. A sikeres vásárláshoz a fogyasztói tudatosság mellett nem árt a szállítás alapszabályaival is tisztában lenni.

2018. november 16.

Idén már november 5-én közel annyi csomag érkezett a Magyar Posta csomagfeldolgozó üzemeibe, mint tavaly a karácsonyi szezon legerősebb napján. Egyre több webáruház hirdet novemberben akciót, a tapasztalatok szerint minden évben ebben a hónapban kínálják a legnagyobb kedvezményeket, így érthető, hogy a vásárlási kedv is nő, egyre nagyobb teret nyer az e-kereskedelem. Nem meglepő tehát, hogy a Magyar Posta idén is kétszámjegyű, mintegy 20 százalékkal több csomagot és árutartalmú küldeményt vár az év egészében. 2017-ben mintegy 3 millióan vásároltak online, egy vásárló átlagosan tízszer rendelt, ami már önmagában is 30 millió fölötti rendelésszámot jelentett, melynek jelentős része az év utolsó két hónapjára esett.
Az elmúlt években kialakult trend szerint a karácsonyi szezonra meghirdetett online akciókkal (Single’s Day, Black Friday és a hazai akciók) párhuzamosan a csomagmennyiség is megugrik novemberben, és kitart szinte karácsonyig. Ahhoz azonban, hogy valóban sikeres legyen a rendelés a webáruházakból, érdemes odafigyelni néhány szabályra.

  • Nemzetközi, főleg Európai Unión kívüli online rendelés esetén a szállítási idő a csúcsszezonban megnyúlik, akár 6-8 hét is lehet, különösen akkor, ha ingyenes szállítással rendelik meg a terméket. Aki most rendelne, kérje inkább csomagként a megrendelt terméket, vagy ajánlott levélként, amennyiben ez lehetséges.
  • Gyakori, hogy nyomkövetési azonosítóként adja meg a webáruház a szállítók technikai azonosítóját, amely azonban nem ad pontos státuszt a küldemény életútjáról, csupán a feladó saját rendszerében történő azonosításra szolgál, így ehhez nyomkövetési szolgáltatás nem társul. A postai azonosítók 13 karakterből állnak, általában két betű, 9 szám és a feladó ország 2 karakteres betűkódját tartalmazzák.
  • A tényleges feladási dátumot és a szállítási időt mindig a webáruház határozza meg, a nemzetközi küldemények megrendelése és Magyarországra érkezése között akár hetek is eltelhetnek, mely időszakra a Magyar Postának nincs ráhatása.
  • Belföldön gyorsíthatja a megrendelt termék kiszállítását – különösen a csúcsszezonban –, ha az ügyfél a házhoz kézbesítés helyett személyes átvételt választ és egy általa kiválasztott átvételi ponton veszi át a terméket.
  • Ha házhoz kézbesítés mellett dönt valaki és munkahelyi címre rendel, akkor a saját neve mellett a cégnevet is meg kell adni a sikeres kézbesítéshez.

A Magyar Posta a 2018-as karácsonyi logisztikai szezonra több intézkedéssel készült: többek között október elejétől üzembe állított egy új automata csomagfeldolgozó rendszert, emellett csaknem 60 nagyobb forgalmú postán extra kapacitásokat épített ki, egyes helyeken extra csomagkiadó pultot, másutt plusz csomagraktárat alakított ki. Az év végére a létszámot is bővíti a vállalat, és bérelt munkaerőt is alkalmaz.

Magyar Posta Zrt.

Kapcsolódó szolgáltatások ikon

Kapcsolódó szolgáltatások