Digitális platformon a postai kézbesítési rendszer - sajtóközlemény

Magyarország egyik legnagyobb vállalati digitalizációs projektjét valósította meg 2017-2019 között a Magyar Posta az elektronikus kézbesítési rendszer üzembe helyezésével és országos kiterjesztésével. A KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15 „Az adminisztratív terhek csökkentése” című konstrukció keretén belül a Magyar Posta Zrt. által vezetett konzorcium a KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2016-00026 azonosító számú Hivatalos küldeménykövető című kiemelt projektje, amelynek célja a postai azonosított levélküldemények követésének kialakítása. A projekt 2,377 milliárd forint vissza nem térítendő támogatásban részesült, a Magyar Posta 1,821 milliárd forint saját forrást tett hozzá.

2019. december 9.

A Magyar Posta Zrt. 2019. szeptember 01-től országos kiterjesztéssel működteti a könyvelt levélküldemények kézbesítéséhez kifejlesztett elektronikus rendszerét. A fejlesztés a teljes logisztikai folyamatot átalakította és számos informatikai rendszert érintett. Az elektronikus kézbesítési rendszer működtetéséhez mintegy 8000 PDA-t, közel 3000 mobil nyomtatót, és több mint 4000 digitális aláírópadot szerzett be a társaság. A projekt keretében több mint 15 000 postai munkatárs képzése történt meg az új rendszerek és eszközök használatára. A fejlesztés kiemelt eredménye, hogy az elektronikus kézbesítési rendszerrel elérhető Magyarország címhelyeinek (kb. 4,56 millió címhely) 97%-án digitálissá vált a kapcsolat több mint 4000 szerződéses ügyféllel, a napi átlagosan 200 ezer darab könyvelt küldemény (ajánlott, tértivevényes levél és hivatalos irat) életútja az elektronikus rendszer segítségével gyakorlatilag valós időben követhető.

A projekt több változást is hozott mind az ügyfelek, mind a Posta életében. A levélkézbesítés logisztikai folyamata átláthatóbbá, hatékonyabbá vált, az ügyfelek számára pedig követhetővé. A könyvelt levelek feladásához már elektronikusan is lehet a címadatokat rögzíteni a posta.hu oldalon elérhető alkalmazás segítségével. Ezen túlmenően a Posta kivezeti a tértivevényes levelekhez és hivatalos iratokhoz használt papíralapú tértivevényt és alapesetben elektronikus kézbesítési igazolás érkezik, de ez igény szerint papíralapon is kérhető. Ez a változás csökkenti a feladók számára az adminisztrációs terheket, rövidíti az ügyintézési időt. A digitális fejlesztés alapjaiban változtatta meg az ügyfélélményt, és jelentősen hozzájárul a közigazgatási eljárások felgyorsításához, a digitális állam törekvésekhez.

A Magyar Posta digitális eszközei alkalmasak az eSzemélyi igazolvány elfogadására is. Ma Magyarországon közel 5 millió eSzemélyi került kiállításra. Az új rendszer használatával akár kézi aláírás nélkül, az okmányhoz igényelhető eAláírás PIN kód megadásával is elismerhető a könyvelt küldemények átvétele. Az eSzemélyivel létrehozott elektronikus aláírás teljes bizonyítékul szolgál arra, hogy a küldeményt a jogosult átvevő átvette.

A fejlesztés az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap és Magyarország költségvetése társfinanszírozásával valósult meg, 2,377 milliárd Ft vissza nem térítendő támogatásból. A Magyar Posta saját forrásából további, nagyságrendileg 1,821 milliárd Ft-ot fordított a projekt megvalósítására.
A projektről bővebb információt a www.posta.hu oldalon olvashatnak.

További információ kérhető:

Panulin Ildikó szóvivő

Telefon: +36 30 771 9943

Email: sajto@posta.hu

infoblokk_esza
Kapcsolódó szolgáltatások ikon

Kapcsolódó szolgáltatások