Másnapi kézbesítés akció

GYORS MPL CSOMAGSZÁLLÍTÁS, EXTRA GARANCIÁVAL

Csomagot küldenél? Webáruházból rendelsz?

Válaszd az MPL-t csomagod szállítására, és mi garantáljuk, hogy a feladást követő munkanapon visszük a csomagod!

Ha mégsem tudjuk teljesíteni vállalásunkat, címzettként megkapod az érkezett csomag szállítási alapdíját, melyet bankszámládra utalunk.

Az akció időtartama: 2023. július 1. – október 31.

Mely csomagokra vonatkozik az extra garancia?

Az akciós ajánlat kizárólag belföldön, MPL Üzleti csomag szolgáltatás igénybevétele esetén érvényes, max. 40 kg-ig.

Az akciós ajánlat nem vonatkozik:

  • „terjedelmes” többletszolgáltatással feladott, és/vagy
  • gumiabroncsot tartalmazó csomagokra,
  • inverzcsomagokra,
  • „meghatározott napi kézbesítés” többletszolgáltatással feladott csomagokra.

MIKOR VAGY JOGOSULT EXTRA GARANCIAKÉNT A SZÁLLÍTÁSI ALAPDÍJRA?

Abban az esetben fizetjük meg neked a szállítási alapdíjat, ha

  • postán,
  • háznál történő felvétellel vagy
  • MPL csomagautomatában

az akció ideje alatt feladott MPL Üzleti csomagok kézbesítését a felvétel napját* követő munkanapon nem tudjuk kézbesíteni, vagy a kézbesítést megkísérelni. Az összegre kizárólag kézbesítés után a csomag címzettje jogosult.

* Tárgynapi feladásnak minősül:
– postán történő feladás esetén: az ügyféltérben kihelyezett hirdetményen a tárgynapi továbbításra megjelölt időpontig megtörténik a csomag feladása;
– Logisztikai üzemeinkben történő feladás esetén: a feladóval (webáruházzal) kötött egyedi szerződésben megjelölt időpontig bekövetkezik a feladás;
– MPL csomagautomatánál történő feladásnál: munkanapokon 14.00 óráig megvalósul a csomag automatába helyezése.
A fentiekben részletezett időpontokon túli feladások a soron következő munkanapon kerülnek csak továbbításra, így ezekben az esetekben a feladást követő munkanap jelenti a felvétel napját!

Kivételt jelent:

  • ha a feladó vagy a címzett egyéb rendelkezése, vagy a címzett és a Posta közötti egyeztetés miatt nem valósulhatott meg a következő munkanapi kézbesítés. Ebben az esetben a címzett nem jogosult a szállítási alapdíjra.
  • ha „postán maradó”-ként címzett csomag esetén olyan postára kérik a csomagot, ahová az MPL nem vállalja időgarantált többletszolgáltatás biztosítását. A kivételi körben érintett posták köre a Posta honlapján közzétett Postalista „Q” oszlopában megjelölve található.

Sikeres kézbesítési kísérletet jelent:

  • a címzett vagy jogosult átvevő részére kézbesítettük a küldeményt
  • postai értesítő hagyása címhelyen, amennyiben nem talált a kézbesítő munkatársunk a címhelyen jogosult átvevőt
  • a csomag kézbesítése a címhelyen nem biztosítható (pl. hibás címadatok miatt, vagy nincs csengő, stb.)
  • postán, MPL csomagautomatában, MPL PostaPonton történő csomagelhelyezés

MENNYI A KIFIZETÉSRE KERÜLŐ ÖSSZEG?

Az érkezett csomagnak megfelelő súlyú és kézbesítés módú, többletszolgáltatások nélküli, postai díjszabásban meghirdetett listaárat fizetjük, melyet kizárólag a címzett igényelhet, a weboldal alján található űrlap kitöltésével.

Hol tudod ellenőrizni, hogy számíthatsz-e KIFIZETÉSRE?

A szállítási alapdíjra való jogosultságot a csomag azonosítószáma alapján a Nyomkövetés oldalunkon vagy a Posta mobilapplikációban te is ellenőrizni tudod: megnézheted, hogy az érkezett csomagodat mikor adták fel, illetve mikor került kézbesítésre.

Mit kell tenned, ha úgy gondolod, címzettként jogosult vagy A SZÁLLÍTÁSI ALAPDÍJ KIFIZETÉSÉRE?

  1. Ellenőrizd csomagod azonosítószáma alapján a Nyomkövetés oldalunkon, hogy valóban nem történt kézbesítési kísérlet vagy egyéb kézbesítést befolyásoló feladói vagy címzetti rendelkezés a csomag feladását követő munkanapon!
  2. Töltsd ki az oldal alján található űrlapot! Legkésőbb 2023. november 30-ig jelezheted igényedet!
  3. Automatikus email üzenetben értesítünk, hogy a bejelentésed fogadtuk és elbírálás alatt van.
  4. Amennyiben valóban nem tudtuk teljesíteni a másnapi kézbesítési ígéretünket, vagy nem esik kizárás alá, a szállítási alapdíjat a bejelentéstől számított 15 napon belül az űrlapon rögzített bankszámlaszámra utaljuk.

A Magyar Posta fenntartja a jogot, hogy a meghirdetett akció igénybevételi feltételeit, időtartamát bármikor megváltoztathassa, az akciót meghosszabbítsa vagy visszavonhassa.

Gyakori kérdések és válaszok

Igényelheti-e szállítási alapdíjat a csomag feladója?

Nem, csak a csomag címzettje kérheti az akció keretében az összeg utalását.

Kapok értesítést arról, hogy mikor adtak fel nekem a csomagot, hogy tudjam, tényleg megtörtént-e a másnapi kézbesítés?

Amennyiben a feladó megadta a címzett pontos elektronikus adatait (e-mail cím és/vagy telefonszám), akkor értesítést küldünk a csomag feladásáról és várható érkezéséről.

Tegnap rendeltem csomagot egy webáruháztól. Ha ma nem kaptam meg, akkor jogosult vagyok a szállítási alapdíjra?

Csak abban az esetben, ha a webáruház még tegnap összekészítette a csomagot, és feladásra át is adta a postának, melyet még aznap továbbítani tudtunk, tehát a csomag átadásának napja megegyezik a postai felvétel napjával. A webáruházak jellemzően előzetesen értesítik ügyfeleiket arról, hogy összekészítették az árut feladásra, legtöbbször azonosítószámot is generálnak, melyet a címzetteknek továbbítanak, de a csomag fizikai átadására és feladásra később (sokszor napokkal később) kerül sor.

Meddig igényelhetem a kifizetést?

Az akció ideje alatt feladott csomagok szállítási alapdíját az akció lejáratát követő 1 hónapig, azaz 2023. november 30-ig igényelheti a csomag címzettje.

Azt mondták a postán, hogy a feladott csomagom csak holnap reggel viszik el a postáról, így másnapra biztosan nem kapja meg a címzett. Ebben az esetben igényelheti a szállítás díját a címzett?

A csomagok továbbításának időpontját a postákon kifüggesztett Hirdetmény tartalmazza. Ha a tárgynapi továbbításra megjelölt időpontot követően történt a csomag feladása, akkor a másnapi kézbesítési ígéretünk a feladást követő napon, azaz a postai továbbítás napjától indul. A szállítás alapdíjára abban az esetben lesz jogosult a címzett, ha a postai továbbítást követő munkanapon nem tudtuk a csomagot kézbesíteni vagy a kézbesítést megkísérelni.

A szállítási alapdíj kifizetésére vonatkozó igénybejelentés határideje lejárt.