Agora projekt hasznos információk

Aktualitások, Események

Nyitó sajtótájékoztató – 2013. április 03.

A Magyar Posta bemutatta két induló európai uniós projektjét a média képviselőinek.

A Magyar Posta Zrt. 2013. április 3-án sajtótájékoztató keretében mutatta be a „Postai Agora” és a „HIBRID Kézbesítési és Konverziós Rendszer” projekteket. A projekt-bemutató sajtóeseményen előadást tartott Szarka Zsolt a Magyar Posta vezérigazgatója, Dr. Deák Rita miniszteri biztos, a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztériumtól és Vályi-Nagy Vilmos infokommunikációért felelős államtitkár, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium részéről. A sajtótájékoztató célja a két postai projekt, az „Agora”, a „Hibrid kézbesítési és konverziós rendszer” bemutatása volt a közigazgatás – és ezen belül az informatikai közigazgatás - átalakításának folyamatában a sajtó képviselői számára. Dr.Deák Rita miniszteri biztos a „Területi államigazgatás átalakítása, kormányablakok bemutatása címmel tartotta meg előadását, majd Vályi-Nagy Vilmos államtitkár a megújuló elektronikus szolgáltatásokról beszélt. A vendégelőadók után Szarka Zsolt vezérigazgató szólt az EU-s projektek szerepéről, a fejlesztési irányokról a társaság tevékenységében, majd részletesen bemutatta a „Postai Agora” és a „Hibrid Kézbesítési és Konverziós rendszer” projekteket. Ezt követően az előadók válaszoltak a sajtó kérdéseire.

A 2013. április 3-án kiadott sajtóközleményt innen töltheti le.

Fejlesztésbe bevont postahelyek

A 2013. április 3-i sajtótájékoztató képei

2013. július-augusztus

A támogatási szerződésben foglaltaknak megfelelően az Agora Projekt keretében kiválasztott 40 település postahelyein 2013. július 08-től megkezdődtek a felújítási munkák.

Ezekre a munkákra azért van szükség, hogy az Agora pontokon a postahelyek az innovatív közigazgatási- és közösségi szolgáltatások ellátására alkalmasak legyenek.

A kialakítási munkákat az érvényben lévő építési jogszabályok, a kivitelezőkkel megkötött vállalkozási- és építési szerződések, valamint az EKOP projektek pénzügyi elszámolási irányelveinek figyelembevételével végzik.

2013. szeptember

Már 31 helyszínen fejeződtek be az Agora projekt kapcsán a felújítási munkák. A többi helyszínen az ütemezésnek megfelelően haladnak az átépítési munkák.

Az eddig elkészült postahelyek listája:

  • Balatonújlak Posta
  • Berente Posta
  • Csököly Posta
  • Farád Posta
  • Gyulaháza Posta
  • Hejőpapi Posta
  • Hernádkak Posta
  • Inke Posta
  • Jánkmajtis Posta
  • Kenézlő Posta
  • Kölcse Posta
  • Kömlőd Posta
  • Köröm Posta
  • Kurityán Posta
  • Magyarnándor Posta
  • Nagykarácsony
  • Nagypeterd Posta
  • Nemesvid Posta
  • Nyírtass Posta
  • Ozora Posta
  • Penc Posta
  • Ságvár Posta
  • Sajóörös Posta
  • Székely Posta
  • Szigetbecse Posta
  • Szügy Posta
  • Tiszaszalka Posta
  • Uraiújfalu Posta
  • Váchartyán Posta
  • Vácrátót Posta
  • Zsáka Posta

2013. október - november

A negyven kijelölt helyszín közül már 39 postahelyet újítottak fel a szakemberek, és az utolsó érintett épület munkálatai is hamarosan elkészülnek. Mindeközben befejeződött a bútorzat beszerzése és a helyszínre szállítása is. A munkák így eddig határidőn belül, a szerződésben foglaltak szerint teljesültek.

2013. december

A Támogatási Szerződés 2014. március 31-ig történő meghosszabbításáról szóló 1. sz. módosítás 2013. december 18-án hatályba lépett, ezzel a Postai Agora projekt megvalósításának határideje ezen időpontra tevődött át.

A Postai Agora ügyintézők elméleti és gyakorlati felkészítésének utolsó csoportja december 19-én végzett, ezzel az ügyintézők felkészítésének első része befejeződött.

A Postai Agora ügyintézési pontokon a szolgáltatások ellátásához a postai munkatársak felkészítésére novemberben indított programsorozat célja, hogy az ügyintézők képesek legyenek az ügyfél által elmondottak alapján az ügytípus beazonosítására, az ügyintézéssel kapcsolatos információk nyújtására, ügyfelek tájékoztatására és útbaigazítására, az ügyfélkapu regisztráció eljárás feladatainak az ellátására, valamint a Magyar Posta Zrt. számára nevesített ügyeknél az ügyintézési folyamat indítására is.

A Magyar Államkincstár hatáskörébe tartozó ügyek kezeléséhez szükséges informatikai támogatást biztosító eÜgyfél rendszer integrációs és specialitásokat tartalmazó fejlesztés megvalósult.

2014. március

Végéhez közeledik a Magyar Posta Agora projektje (EKOP 2.1.20.), az elmúlt napokban hat helyszínen, lakossági fórumon mutatta be a Magyar Posta az új szolgáltatásait. 2014. március 17-én, Ságváron, majd ezt követően kedden Ozorán ismerkedhettek a helyi lakosok az érintőképernyős terminállal, és annak tartalmával. Egy héttel később 2014. március 24-én, Nyírtason, március 25-én, Monokon, március 26-án, Tyukodon és végül március 27-én Kurityánban is bemutatta a Magyar Posta az új szolgáltatását. A megjelent vendégeket a területi igazgatóság munkatársai köszöntötték, majd Mandelik Ágnes, törzskari főigazgató, Kurityánban Pap Gyula, IT fejlesztési és IT üzemeltetési vezérigazgató-helyettes szólt az érdeklődőkhöz. Beszédében hangsúlyozta, hogy Magyarország második legnagyobb munkáltatója elkötelezett híve a fejlesztéseknek.

-Most is egy olyan szolgáltatást mutatunk be, amely a helyi lakosok és vállalkozások életét teszi könnyebbé– emelték ki, és hozzátették, hogy a Magyar Posta olyan szolgáltatást hoz közelebb a lakossághoz, amely megkönnyíti mindennapjaikat, közigazgatási ügyeiket, közösségi ügyeiket helyben intézhetik. Ennek köszönhetően hamarosan az elektronikus ügyintézés a postahelyen is elérhetővé válik.

A lakossági fórumokon ezután a polgármesterek és egyéb prominens személyek tartottak rövid ünnepi beszédet. Ságváron Kecskés Gábor, Ozorán Schranz Istvánné üdvözölte a szolgáltatást. Nyírtasson dr. Seszták Miklós, országgyűlési képviselő és Jenei Erzsébet, Monokon Demeterné Bártfay Emese, Tyukodon a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei közgyűlés alelnöke, Kovács Sándor, a helyi polgármester Czibere József, Kurityánban a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei közgyűlés alelnöke, Riz Gábor, és a község polgármestere Sziráczki Sándor tartott ünnepi köszöntőt. Ezután a projekt vezetője, Szántó Balázs mutatta be a Postai Agora szolgáltatás lényegi elemeit. A rendezvények állófogadással zárultak.

AGORA Projekt általános tájékoztató

2014. április-október

A Magyar Posta Zrt. Postai Agora projektje keretében országszerte negyven kistelepülésen vált elérhetővé az elektronikus ügyintézés a helyi lakosság és vállalkozások számára. Az ügyfelek a postahelyeken elhelyezett érintőképernyős terminálok használatával tájékozódhatnak bizonyos közigazgatási ügyekben, illetve egyes esetekben elindíthatják az ügyintézési folyamatot. A kioszkokon internetezésre is lehetőség van, így a programban résztvevő postahelyek egyben közösségi hozzáférési pontként is működnek. A Magyar Posta Zrt. elkészítette a Postai Agora mobil alkalmazását is, amelynek köszönhetően a felhasználók - helytől függetlenül - hozzáférhetnek azokhoz az információkhoz, amelyek az Agora pontokon elérhetőek.

A Magyar Posta Zrt. Agora projektje keretében 2014. április 1-jétől országszerte negyven kistelepülésen vált elérhetővé az elektronikus ügyintézés. A Postai Agora pontok megnyitásával a Magyar Posta Zrt. közigazgatási és közösségi tájékoztatás nyújtásával bővíti az ügyfelek által igénybe vehető szolgáltatások körét. Az Agora pontokon – igény esetén - a postai ügyintézők segítséget nyújtanak az érintőképernyős terminálok használatában, illetve tájékoztatás adnak bizonyos közigazgatási és hatósági ügyekkel kapcsolatban. A projekt célja, hogy az érintett települések lakói és vállalkozásai a leggyakrabban előforduló közigazgatási vonatkozású élethelyzetekben megfelelő segítséget kapjanak ügyeik intézéséhez a helyi postai közösségi térben.

A projektben negyven, jellemzően kétezer főnél kisebb lakosságszámú település kispostája vesz részt. A szolgáltatás lehetővé teszi, hogy a helyi lakosságnak és vállalkozásoknak a közigazgatási ügyek intézése érdekében a lehető legkevesebb alkalommal kelljen költséges és időigényes utazásokat tenniük. A Postai Agora projekt így az infokommunikációs szempontból leginkább leszakadással fenyegetett kistelepüléseken támogatja az elektronikus ügyintézéssel kapcsolatos tájékozódást, és az e-közigazgatási szolgáltatások online igénybe vételét, bizonyos esetekben az ügyintézés elindítását.

A Magyar Posta Zrt. elkészítette a Postai Agora mobil alkalmazását is, amelynek köszönhetően a felhasználók helytől függetlenül is hozzáférhetnek az Agora Pontokon elérhető, meghatározott információkhoz. Az alkalmazás elérhető 2014. október 31-től iOS, Android, Windows Phone platformot használó készülékekről.

Postai Agora Pontok: Balatonújlak, Berente, Csököly, Farád, Gyulaháza, Hejőpapi, Hernádkak, Inke, Jánd, Jánkmajtis, Jósvafő, Kardoskút, Kenézlő, Kölcse, Kömlőd, Köröm, Kurityán, Magyarnándor, Monok, Nagyiván, Nagykarácsony, Nagypeterd, Nagyrozvágya, Nemesvid, Nyírtass, Ozora, Penc, Ragály, Ságvár, Sajóörös, Székely, Szigetbecse, Szügy, Csobád, Tiszaszalka, Tyukod, Uraiújfalu, Váchartyán, Vácrátót, Zsáka.

Postai Agora Pontokon az alábbi, főbb ügyekben kaphatnak az ügyfelek tájékoztatást:

  • Gyermekszületés (anyakönyvi kivonat, lakcímkártya, TAJ-kártya, TGYÁS, GYED, családi pótlék).
  • Iskolakezdés (Iskoláztatási támogatás, gyermekvédelmi kedvezmény, diákkedvezmény.
  • Munkaügy és adózás (Képzési támogatások, munkaerő-piaci programok, munkahely-teremtési támogatás.
  • Házasság, élettársi kapcsolat (bejelentések anyakönyvi kivonat, név megváltoztatása)
  • Építkezés, otthonteremtés (építési/használatbavételi engedély, hatósági ügyek, haszonélvezeti, szolgalmi és jelzálogjog).
  • Egészségügy (TAJ kártya, gyógyszerköltség támogatás, utazási költségtérítés, táppénz).
  • Okmányigénylés, pótlás (személyi elvesztésének bejelentése, útlevél igénylése, lakcímbejelentés).
  • Vállalkozói ügyek, ipari és kereskedelmi tevékenység (szálláshely-üzemeltetés, rendezvénytartás, termelői piac, állatvásár, lovas szolgáltatás).
  • Gépjármű üzemeltetéssel kapcsolatos ügyek (jogosítvány, törzskönyv, forgalmi engedély, gépjármű átírása, rendszámtábla pótlása).
  • Szociális ügyek (rendszeres szociális segély, időskorúak járadéka, ápolási díj, átmeneti segély).
  • Nyugdíjba vonulás (öregségi nyugdíj, árvaellátás, özvegyi nyugdíj, járadékok, egyszeri segély)Haláleset, hagyatéki ügyek (haláleset bejelentése, anyakönyvi kivonat, ügygondnok kirendelése).

A projekthez kapcsolódó sajtóközlemény ide kattintva tekinthető meg.